söndag 8 januari 2012

Kapitel 15 - Eldsvåda och födelsedagar

Att vara tvåbarnsmamma kan vara jobbigt och dessutom ha sina spår, men jag älskar mina barn över allt annat på denna jord. Jag älskar min familj över allt annat på jorden.



Clay är på väg till jobbet, han har bytt karriär från målning/konstnär till brandman, vi behöver alla pengar vi kan få så vi kan förbättra vårt hus till något bättre. Göra en fin trädgård kanske. Göra en liten lekplats åt barnen så dem inte åker upp till lekplatsen i stan allt för ofta.

 I dag fick Clay ett larm till ett hus och till hans fasa var det min syster Kathys hus som han fick besöka. Kathy hade tydligen haft rökelser tända och då kan det hända så här. Jag hoppas hon är försiktigare fram över.
 Det är dags att få bort mammakilona från Alice och Isabelle. Så jag tränade lite grann så att jag kan må bra.
 Vi satte Isabelle i gungstolen så hon skulle få gunga lite och sova samtidigt. Vi trodde hon skulle gilla det men. 



 Hon gillade det inte så mycket hon blev lite illamående som höll i sig ett tag. Hon fick ligga i sängen en stund så gick det över hon somnade faktiskt.

 - Felicia kan jag få prata med dig?
- Ja men visst kära broder, vad har du på hjärtat?









- Jag har en dröm som jag vill förverkla
- Jaså? Vadå?
- Jag vill flytta till ett höghus, det är dags att flytta ut.
- Men Adam jag behöver dig här hemma. 
- Men du har ju Clay och Alice kommer ju växa upp så hon kan hjälpa hon också.
- Snälla Adam flytta inte än snälla.
- Okej jag stannar här ett tag till.
- Oh Tack Adam.



















Jag har gjort några fall som jag har löst. Och nu får jag in över 1400 simdaler i veckan så det känns skönt, vi är på väg upp nu.










När jag var hos grannen fyllde jag år










Och Adam som är kock fyllde år dagen efter mig. Så nu är Adam inte så liten  lägre i och för sig det har han inte varit på ett tag. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tänk på detta innan du kommenterar!!

¤ Elaka kommentarer publiceras inte!
¤ Jag svarar alltid tillbaka på min egna blogg, så glöm inte att komma tillbaka och läs svaret!