onsdag 17 april 2013

Kapitel 117 - Äntligen dags

Detta har hänt: Nova och Rick fick åka till sjukhuset då Nova var gravid, dem fick åter igen en dotter som fick namnet Lucy, Ett år har gått, Becky talade med sin mamma om sin jobbiga varulvssituation, Becky och Nova gick ut och matade och lekte med hönsen, Rick och Nova åkte till vårfestivalen, Som senare fick bli en dejt på sjukhuset där hon födde barn igen, Nova födde tvillingar, en liten kille vid namn Max och en liten tjej vid namn Selena, Samantha flirtade med en paparazzi, En utomjording kom för två sekunder, Lianna har blivit vuxen och flyttat ut, Nova blev åldring, Tvillingarna Sammy och Samantha blev ungdom och Becky börjar träna. Har du inte läst kapitel 116 än kan du göra det HÄR

Becky har funnit träningen som en liten tröst i sitt liv på sistone. Hon tycker att allt som har med tonåren och varulvar att göra är jobbigt. Jag kan förstå henne. Hon pratade med Rick kvällen innan och blev lättad för hur bra han tog det. Han tyckte att hon skulle gå efter vad hennes hjärta sa och om hon vill göra. Förbi en varulv eller ta bort förbannelsen.

"hum, hur funkar den här då, om jag trycker där kanske det händer nått"

- Oj titta det funkade. Hur bra är inte jag på det här. Riktigt fräck. 

Maskinen som Rick använde är en maskin som man kan ta bort regnmoln, han är grymt trött på att det ska regna varje gång han åker upp till festivalen. Denna gång tröttnade han på det och gjorde något åt det. 

Och njöt av vistelsen på festivalen. Sommaren stod innanför dörren och han längtade efter det varma och sköna vädret så man kan bada i havet igen. Inte för att vi brukar åka och bada i havet men det kan det väl i och för sig bli en ändring på. 

- Becky..
- Ja?
- Jag har en sak till dig, men bara om du fortfarande är säker på att du vill göra det vi pratade om igår. 

- Här gumman.
- Och detta är brygden vi pratade om igår?
- Ja det är det, men jag måste varna dig innan du tar den om du tar den.
- Okej vadå? 
- Jag hitta den i skåpet där nere. Och jag gjorde brygden som ungdom och jag vet inte riktigt om den funkar som den ska. Så du kan ju ha det i minnet.
- Okej, ja jag ska ha det i minnet. Och jag har redan bestämt mig jag kommer att ta detta. Men jag vill att du är med mig.
- Absolut gumman jag är med dig tills allt är över. Jag lovar. 

Becky tittade på mig en stund innan hon kastade flaskan ner i golvet och den gick sönder och en grön rök. Det kändes som om mitt hjärta skulle stanna när jag såg all rök som kom. 

Röken försvann och istället kom det ett grön sken från Becky.
- Becky??
Hon svarade mig inte, jag blev rädd och skrek hennes namn.
- BECKY, svara mig snälla. 

- Mamma?
- Becky?
Spänningen var olidlig och jag förstod inte alls vad som händer. Becky såg precis ut som innan, den enda skillnaden egentligen var att hon hade fått fram ett äpple i handen.
- Becky hur känner du dig? 
- Ehm, jag är lite yr, annars mår jag bra. Funka det?
Jag tittade på min älskade dotter med tårar i ögonen.
- Ja det funkade gumman, titta i din hand.
Hon tittade på äpplet hon höll i handen och hennes tårar rann ner för kinderna och jag såg hennes lyckorus. 

- Åh mamma, tack. Jag älskar dig.
- Varsågod älskade Becky, Jag älskar dig också.
Jag fick världens kärleksfulla kram av min dotter som jag inte har fått på väldigt länge. Jag njöt för varje stund som vi stod och kramade varandra. Jag älskar alla mina barn oerhört mycket. 

- Hur ser jag ut.
- Du är vacker som en dag Becky, men det var du även redan då du var varulv också. 
- Nej, det var jag inte alls. Jag avskydde att vara varulv, det gjorde ont varje gång jag förvandlade och jag kunde inte stå ut med smärtan längre. Jag såg detta som den enda utvägen. 
- Jag förstår dig Becky. 

Att ha varit varulv och sen övergå till något helt annat är en omställning, fråga bara Becky. När jag gick iväg från köket så började Becky att leka lite med sin nya magi som hon hade. Hon var nyfiken på vad hon kunde göra och inte göra. 

- Hej Gosan. VI måste prata.
- Hej Samantha. Okej, om vadå?
- Jag vill bara vara vänner.
- Vah? 

- OCH DETTA KUNDE DU INTE HA SAGT I TELEFONEN? 
- Jag ville inte ta det på telefonen, jag ville tala om det öga mot öga.
- Tack, du har förstört min DAG. Tack så mycket Samantha, jag älskade faktiskt dig.
- Jag vet att du gjorde det. Jag är ledsen, men jag har inte såna känslor för dig. Men detta är inte mitt fel.
- Jo ALLT är ditt fel.
- HUR kan det vara mitt fel när det var du som KYSSTE mig efter att jag hade gjort dig verklig.
- Okej, förlåt. Det var inte ditt fel. Men jag ska gå nu. Hejdå ha ett bra liv Samantha. 

-----------------------------------------------------------------------------

I nästa kapitel följer vi någon helt annan. 

2 kommentarer:

  1. Becky lyckades bli av med varulvskrafterna och bli en häxa istället! Underbart, vad glad jag blir för hennes skull. :)

    Men nej... Samantha och Gosan, som var så söta ihop... :'(

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är kul att hon gillar att vara häxa mer än varulv, men jag hade nog velat göra samma sak faktiskt om jag vore Becky.

      Ja dem var jättesöta tillsammans, får se om det händer nått emellan dem =)

      Radera

Tänk på detta innan du kommenterar!!

¤ Elaka kommentarer publiceras inte!
¤ Jag svarar alltid tillbaka på min egna blogg, så glöm inte att komma tillbaka och läs svaret!