tisdag 14 maj 2013

Kapitel 118 - Restaurangbranschen

Detta har hänt: Becky har funnit träningen, Rick försökte få ett slut på regnet och få fint väder, Rick var även med i korvätartävlingen, Nova gav sin dotter ett elixir som Becky ville ha, Becky använde det direkt utan att blinka och blev även hon en häxa istället, Becky tackade sin mamma och gav henne en kram, Nova såg på sin dotter att hon var gladare än någonsin. Har du inte läst kapitel 117 än kan du göra det HÄR



Lilla Lucy har gått och blivit barn. Lucy är som många av sina syskon en varulv, Lucy leker och har sig då hon bara är ett barn, precis som ett barn ska göra. Leka och inte leta efter bekymmer.

Lucy är ofta i lekrummet som vi har gjort till barnen. Lucy gillar verkligen att spendera en massa tid i lekrummet. Hon älskar gunghästen som vi köpte för ett par veckor sedan. 

Tvillingarna Selena och Max har hunnit bli småbarn. När jag såg att Max hade en helt annan ögonfärg än sina syskon blev jag förvånad. Jag trodde inte det var möjligt att få så blågröna ögon. Alla andra barnen har gula ögon. 

Becky har blivit vuxen och har börjat jobba inom restaurangbranschen. Becky har känt hela tiden att hon har velat börja inom restaurang då hon gillar att laga mat till resten av familjen. 

Becky jobbar kväll och har många timmar framför sig. Men hon klagar inte, hon gillar att arbeta och arbeta sig upp mot toppen. Hon vill bli bättre i sin färdighet vad det gäller matlagningen, och jag ser fram emot att få smaka hennes recept. 

Becky har gjort varma mackor som var otroligt goda. Tillräckligt krispiga och osten hade smält perfekt. 

Becky for till festivalen och deltog i korvätartävlingen som just skulle börja när hon kom dit. Solen strålade och värmde, en underbar dag och spendera dagen på festivalen. 

Becky tog ledningen redan från början, och de andra deltagarna kom inte ikapp henne på hela tiden. Jag var verkligen stolt när Becky berättade för mig att hon hade vunnit. 

Becky var otroligt nöjd med att hon vann korvätartävlingen, hon mådde därefter också. Hon insåg att det inte alls var smart att vara med i den här tävlingen. Men hon kände även att det var värt det hela. Hon vann ju en hel veckas förbrukning korv. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tänk på detta innan du kommenterar!!

¤ Elaka kommentarer publiceras inte!
¤ Jag svarar alltid tillbaka på min egna blogg, så glöm inte att komma tillbaka och läs svaret!