måndag 15 april 2013

Kapitel 114 - Slagsmål

Detta har hänt: Rick tog sig ann Tubbe då han stank, ett bad fick det bli och Tubbe tyckte det var skönt, Samantha och Sammy fyllde tonåring, även låsasvännen Gosan fyllde år. Har du inte läst kapitel 113 kan du göra det HÄR


Samantha har som sin bror fått upp ögonen för kemibänken. Nu när både Sammy och Samantha är tonåringar har jag gått med på att kemibänken får fortsätta stå där den står för stunden. Becky får använda den men om hon har någon hos sig när hon håller på med den.

Det gick inte alls som Samantha hade tänkt. Elixiret som Samantha höll på med exploderade henne i ansiktet och hon blev sved. Hon skakade av sig det och gick och satte sig vid köksbordet och gjorde läxorna. Efter läxorna gick hon till duschen och duschade av sig det värsta i hopp om att soten skulle försvinna

Senare under dagen fyllde Lianna tonåring även hon. Rick, Sammy, Tubbe och Becky firade detta med glädje. Denna gång vart det tyvärr ingen tårta för Lianna, hon kom däremot till mig innan att hon inte ville ha någon tårta. Så då lät vi bli att köpa en tårta till henne.

Lianna är som sin far, en varulv. Hennes varulvska sida har kommit fram mer och mer ju äldre hon har blivit. Nu när hon är tonåring hoppas jag dock att hon kan lugna sig lite.

Far och son. Sammy är ruskigt lik sin far. Att man kan bli så lik någon det är skrämmande.Sammy är nästan en kopia av Rick som tonåring och ju äldre han blir desto mer lik blir han sin far.

Nu när Sammy har blivit tonåring har han blivit lite mer tuffare än innan. Så tuff att han vågar möta sin pappa i ett låsas slagsmål. Jag gillar inte denna idé alls, men Rick tycker att han behöver bli lite mer tuffare om han skulle stöta på andra varulvar som inte är så snälla.

Första omgången vann Sammy, med en tuff och kaxig stil. Nästan lite för kaxig för att han hade klarat att slå sin pappa.
- Wow, grabben, du är ju riktigt stark ju. Jag har underskattat dig tror jag.

Jag såg att Rick tog sig för armen när han ställde sig upp, jag tittade oroande på honom men han bara viftade bort min blick som sa att han var okej. Själv kände jag mig osäker på om dessa slagsmål verkligen är så bra som Rick säger att dem är. Dem kan ju göra sig illa, men hur ska man få två pojkar att inse att det kan vara farligt?

- Okej min son vi försöker igen.
- Är du säker på att du vill bli slagen igen gamle man?

Innan jag visste ordet av det så var de i full gång igen med att slåss mot varandra.
- Okej, kom igen Sammy nu kör vi.

- uf
- Morr!
Jag stod vid sidan av och tittade på ifall någon skulle skada sig. Jag hörde en massa morrande uffande och en del aj.

Ännu en fajt är klar och jag kunde inte se vem som vann denna gång. Jag stod där med händerna för ögonen nästan då jag inte vågade och titta om någon hade skadat sig eller inte.


























Åter igen blev det Sammy som vann.
- Ja du Sammy jag måste säga det, du är verkligen bra och stark.
- Tack Pappa det värmer när du säger det.
- Snälla nu får det vara nog med era dumheter. Ni kommer ju ta livet av varandra eller mig.
- Varför skulle vi ta livet av någon? och varför dig? 
- Sammy, gubben..
- Kalla mig inte gubben mamma, det är pinsamt.
- Sammy, jag börjar bli gammal och jag klarar inte så mycket. Jag skulle inte klara mig utan någon utav er. Jag vill ha er vid min sida så länge jag finns kvar här. Jag har redan förlorat två bröder alldeles för tidigt. Min tvillingbror...
- Din tvillingbror? Har du en tvillingbror?
Sammy tittade på mig med stora ögon.
- Ja visste du inte att jag hade en tvillingbror?
- Nej det hade jag inte en aning om, du har aldrig berättat det. Berätta mer om honom. Varför har jag aldrig fått träffa honom?
- Sammy.

Jag avbröt mig själv och försökte hålla tårarna borta men det var svårt, mycket svårt.
- Ja mamma? 
- Min tvillingbror Noah dog som barn.
- Hur dog han? 
- Han dog då han simmade i våran pool som vi hade på taket. När Noah hade dött i poolen precis som Jacob så bestämde dem sig för att bygga om hela huset från grunden.
- Jag är ledsen mamma, jag visste inte.
- Det är ingen fara Sammy, ni måste ju få reda på saker och ting. Det vara bara när det skulle bli av, jag har svårt att prata om Jacob och Noah fastän det är över 10 år sen som dem båda dog. 

2 kommentarer:

  1. Oj, tror Nova att det blir lugnare när varulvsbarn blir tonåringar...? Då lär hon få sig en obehaglig överraskning. Dom brukar bli mycket livligare och mycket våldsammare, då hormonerna och varulvssidan oftast inte är en bra kombination... :)

    Stackars Nova, jag kan inte ens föreställa mig hur hemskt det skulle vara att förlora ett syskon i så ung ålder. Och ens tvilling på köpet... :'(

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag vet inte alls vad hon tänkte på om jag ska vara ärlig.

      Ja det måste vara jättejobbigt att förlora ett syskon framför allt en tvilling.

      Radera

Tänk på detta innan du kommenterar!!

¤ Elaka kommentarer publiceras inte!
¤ Jag svarar alltid tillbaka på min egna blogg, så glöm inte att komma tillbaka och läs svaret!