tisdag 16 april 2013

Kapitel 115 - Skolk, Bli riktig och äta kanel

Detta har hänt: Samantha står och försöker få fram Elixir från kemibänken, men vätskan exploderade i ansiktet på henne istället, Lianna fyllde tonåring, Rick och Sammy ställde sig bredvid varandra för foto, det blev även två omgångar låsas slagsmål för dem och Sammy fick veta om Jacob och Noah. Har du inte läst kapitel 114 än kan du göra det HÄR


- Samantha vad gör du hemma, vad gör ni alla hemma? Det är skola, skynda dig iväg till skolan!
- Men mamma.
- Se så iväg nu!

- Det gäller samma sak för dig som din syster Lianna, mars i väg till skolan.
- Men jag har ingen lust att gå till skolan, jag är trött. 
- Det struntar jag i, MARS IVÄG! 

- Sammy du tror väl inte att du kan gömma dig från skolan. Du ska iväg till skolan du också.
- Men, jag...
- Inga MEN, mars iväg det funkar inte på mig i dag. Ni är fortfarande tonåringar och bor hemma fortfarande. Så länge ni är tonåringar och går i skolan är det mina regler som gäller. När ni är ungdomar kan ni göra vad ni vill utan att jag ska lägga mig i era liv. Så MARS IVÄG! 

När Samantha kom hem från skolan så ställde hon sig åter igen vid kemibänken för att kunna få fram ett elixir för att en låsasvän ska bli riktig. Och hon verkar ha lyckas.
- Gosan, kom hit. Jag har något till dig.
- Är det..
- Ja det är elixiret jag har jobbat fram ett bra tag nu. 
- Oh härligt. Tack Samantha.
Gosan började dricka elixiret och ett sken och massa bubblor kom fram. 
- Gosan är du okej?
Samantha och Sammy väntade på ett svar. Men dem fick inget.

- Tack Samantha.
- Oh....
Gosan var så tacksam för att hon hade gjort honom till en riktig sim.
- Men vänta lite, jag har alltid trott att du varit en tjej, hur kan du vara en kille?
- Du trodde väl att jag var en tjej redan från början, men det var jag inte. Jag försökte berätta det flera gånger så du kunde ändra mitt namn. Men du lyssnade aldrig.

- Tack åter igen Samantha för att du gjorde mig verklig.
- öh, det var så lite antar jag.
Det var inte bara Samantha som blev chockad över nyheten att Gosan var en kille. 

Jag gick ut och matade våra höns som vi har köpt av en bonde i en annan stad. Nu får vi våra egna ägg och behöver inte åka till affären jämt för att inhandla våra grönsaker, frukt och ägg. 

Tubbe har blivit en gammal hund. Man märker av att han har blivit gammal då han inte är lika livlig och full av liv. Han beter sig som Muffe gjorde sin sista tid, var lugn, ville hellre sova på golvet än hoppa upp i sängen eller andra möbler. Men det är ju förståeligt.

Klockan är snart tio på kvällen och inte en skymt av Lianna ännu. Polisen har börjat åka runt i området för att kolla så alla barn och tonåringar är hemma för natten. 

- Jaha och var har du varit unga dam?
- Jjjjag har ehm, varit hos en kompis.
- Du ligger illa till, du har utegångsförbud om du inte skärper till dig. Din mamma kom på er alla att vara hemma från skolan så ni kom försent. Gå och lägg dig GENAST!
- Jisses pappa, lugna ner dig. Du kommer explodera om du inte lugnar ner dig.
- LIANNA GÅ OCH LÄGG DIG NU!! 

Nästa morgon stod Samantha och Gosan och pratade ute i allrummet.
- Gosan jag utmanar dig att äta kanel.
- ja visst inga problem.
- Samantha låt bli.
- Vadå Becky, det är kul.
- Det är starkt för honom att enbart äta kanel.
 
- Det är lugnt Becky, jag tar utmaningen som en man.
- Okej, kom inte till mig och gnäll sen.
- Äsch Becky, kom igen nu. Låt oss ha lite roligt för en gång skull.

- IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIHHHHHHHHHHHHHHHHHH. Jag BEHÖVER VATTEN!
- Hahaha, du ska se din min. haha. 

- Ah, det känns som om det brinner i öronen på mig. JAG BEHÖVER VATTEN!
- Vad är det frågan om här egentligen? 
- Samantha utmanade Gosan på att äta kanel och enbart kanel.
- SAMANTHA...
- Vad? Han gick ju med på det.
- Ja men du vet mycket väl att kanel är en stark krydda och han är inte van vid såna smaker.
- Nä jag vet. Förlåt Gosan!
- Puh, äntligen över. Det är okej Nova jag är okej.
- Det glädjer mig att du är okej, men min dotter vet vad som gäller med kanel. 

2 kommentarer:

  1. Är Gosan en kille?! :O
    Det var som tusan... :D
    Han och Samantha ser riktigt söta ut ihop! :)

    Stackars Gosan som blev lurad till att äta kanel! XD
    Bråkiga tonåringar...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag vart jättechockad när han blev riktig :O Trodde han var en tjej först :O

      Ja det är synd om Gosan hehe. Men är man en tonårsvarulv kan allt hända :D

      Radera

Tänk på detta innan du kommenterar!!

¤ Elaka kommentarer publiceras inte!
¤ Jag svarar alltid tillbaka på min egna blogg, så glöm inte att komma tillbaka och läs svaret!