tisdag 2 april 2013

Kapitel 109 - Ett samtal hem

Detta har hänt: Nova och Rick pluggar som bara den, Nova stod och försökte få mer färdigheter i vetenskap, Nova lyckades få ett botmedel för plantsim, Nova och Rick påbörjar sin dag med lite lektioner, Äta bör man annars dör man, Nova tittar sin mans reflexer, Nova gör även ett bläckpunktstest på en annan tjej och på kvällen anordnade Rick ett riktigt party! Har du inte läst kapitel 108 kan du göra det HÄR


Att studera på universitetet betyder inte enbart att man måste plugga hela tiden. Vi ordnade en fest och det blev en succé. 

Jag ringde till Samantha och pratade lite med henne och fråga hur dem hade det.
- Hej Samantha, är allt bra?
- Hej mamma, ja allt är bra med oss här hemma. Med er?
- Vi har det super bra här Gumman, men vi saknar er så himla mycket. 
- Mamma vi har köpt ett nytt tv-spel. 
- Jaså har ni det? Vad är det för ett tv-spel?
- Det är ett bilspel men jag kommer inte ihåg namnet på det.
Det är alltid härligt att prata med barnen, men jag märkte på Samantha att hon inte hade riktigt tid att prata med mig.

- Samantha har det hänt något medans vi har varit borta?
- Ja det har det gjort.
- Jaså? Som vadå?
- Polisen kom hit i går kväll.
- POLISEN? Varför var polisen hos er?
- Sammy kom inte hem i tid och polisen kom hem med honom, barnvakten blev inte alls glad och gav honom utegångsförbud och även tv och data förbud.
- Ja det gjorde han så rätt i, det hade jag gett honom också. Hur kommer det sig att han inte kom hem i tid? 
- Jag vet inte, han berätta inte varför han kom hem så sent.
Jag suckade lite tyst för mig själv och hoppades på att alla skulle hålla sig i skinnet tills jag och Rick kom hem igen. 
- Okej gumman, vi får prata mer en annan gång jag börjar snart min lektion. Men vi är snart hemma. Sköt er nu den sista tiden nu. 

Jag gick till föreläsningslokalen och övade på att hålla ett tal, det gick bra men lite tomt var det då hela klassrummet var tomt. 

- Ha där fick du.
Att spela onlinespel med andar nördar är något helt nytt för mig och jag tycker om, det är alltid roligt att spela med andra. 

- Nova, jag älskar verkligen dig.
- Oh Rick, jag älskar dig också, du är det bästa som har hänt mig.
Både jag och Rick är lyckliga i vår tillvaro. Jag hade aldrig trott att jag skulle hitta en kille jag kände mig trygg hos och som jag älskade över allt annat på denna jord. Jag kände inte att jag blev riktigt älskad av varken Rex som är Nathans pappa eller Courtney som är Leons pappa. Rex var otrogen mitt framför näsan på mig och jag kände inte att jag och Courtney hade något gemensamt.

Rick började träna lite medans jag höll på med min vetenskap. Han måste träna upp sin atletiska sida så att han får bra betyg och jag höll på med vetenskapen för nöjets skull.

Jag gick in och började läsa lite i en bok. Rick var fortfarande ute vid garaget och tränade. Hur ska man kunna koncentrera sig på en bok då jag bara tänker på mitt samtal jag hade med min dotter tidigare idag.

2 kommentarer:

  1. "När katten är borta dansar råttorna på bordet" heter det ju... det verkar som om Sammy verkligen tar det på allvar. :O

    Ååååh, Rick och Nova är så ruskigt fina ihop! :D

    Men jag förstår att koncentrationen blir lidande efter det Nova fick höra om Sammy. Tänk om något skulle vara fel och Sammy behöver sina föräldrar för att prata? :S

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja han verkar ta det på allvar haha.

      Ja jag hoppas det löser sig och att barnvakten kan handskas med det tills Rick och Nova kommer hem :D

      Radera

Tänk på detta innan du kommenterar!!

¤ Elaka kommentarer publiceras inte!
¤ Jag svarar alltid tillbaka på min egna blogg, så glöm inte att komma tillbaka och läs svaret!