söndag 31 mars 2013

Kapitel 108 - Dagarna går

Detta har hänt: Rick och Nova anlände till Universitetet och huset dem ska bo i, Första dagen var seg och hände inte alls mycket. Har du inte läst kapitel 107 än kan du göra det HÄR


Efter en hektisk dag åkte jag hem till min make som väntade på mig. Men jag kände att jag var tvungen att plugga lite mer vad det gällde vetenskap. 

Och så fick det bli. 

Jag stod där långt in på natten innan jag kände att jag kunde gå och sova. Precis innan jag skulle avsluta och lägga mig så hände nått.

- Intressant, vad är det?
Jag hade fått fram ett botmedel mot plantsim. Jag har aldrig träffat någon plantsim men jag hoppas på att få göra det någon gång.

När jag vaknade nästkommande dag så ställde jag mig vid skelettet och försökte koncentrera mig, men jag hade svårt med det. Tiden flög iväg och det var dags för att åka till första lektionen på dagen. 

Dagarna gick och ju mer tiden gick desto mer kom både jag och Rick in i vår vardag på universitetet, men vi saknade förstås våra älskade barn. Jag önskar att dem kunde komma till oss och besöka oss. Men det går inte. Dem är för upptagna med det dem gör där hemma.

Äta, sova, göra sina behov och gå till plugget är några få saker som är en vardag för oss med en massa pluggande på det. Det är knappt att man hinner andas mellan varven. 

Det skönaste med lördag och söndag är att man får göra det man vill göra, att umgås med bland annat sin make och vänner. 

- Rick, fånga.
- Nova!
- Vad? Du tog den ju.
- Ja men varför kasta du en kvackande anka på mig för?
- Jag ville kolla hur bra reflex du hade, och den är bra. 

Det kom en annan tjej till tomten och jag frågade om jag kunde få göra ett bläckpunktstest. Jag höll upp olika bilder så skulle hon berätta vad hon såg på bilderna.

På kvällen ordnade vi en maskeradfest och vi fixade lite bål och hade det allmänt roligt. En skön kväll blev det med andra ord.

Rick hällde på ett provrör med någon vätska i så det blev en blå flamma för ett par sekunder. Festen blev lyckad.

2 kommentarer:

  1. Wow, duktigt av Nova att hitta ett botemedel mot att vara PlantiSim! :D

    Vad kul att se dom slappna av och ta det lugnt på helgen också, så att det inte bara är massa slitsamt plugg hela tiden. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja vi får se vad som väntar dem =)

      Radera

Tänk på detta innan du kommenterar!!

¤ Elaka kommentarer publiceras inte!
¤ Jag svarar alltid tillbaka på min egna blogg, så glöm inte att komma tillbaka och läs svaret!