tisdag 26 mars 2013

Kapitel 107 - Utforskar Universitetet

Detta har hänt: Barnen leker med sina låsasvänner och Nova oroar sig, Rick och Nova gjorde ett test för att komma in på universitetet, Det gick bättre för Nova, Både Rick och Nova åkte till universitetet och lämnade sina barn hemma med en barnvakt. Har du inte läst kapitel 106 än kan du göra det HÄR


Välkommen till min och Ricks lya en tid fram över. Här ska vi bo under den tid vi ska plugga på universitetet. Det värsta är väl ändå att vi inte har våra barn med oss. Men vi får klara oss med att ringa och prata med barnen och fråga hur dem mår den vägen. 

Vi gjorde inte så mycket dagen vi anlände, vi ville packa upp, kolla vad vi hade för möbler och köpa nya möbler om vi kände att det behövdes. Vi fick köpa oss en ny säng då den som var där inte såg så rolig ut. Vi gick till sängs ganska tidigt då vi ville vara utvilade vår första dag på universitetet.

Jag tittade ut innan jag gick och la mig och suckade lätt då det regnade åter igen. Det har regnat lite till och från hela dagen i dag. 

Dags för vår första dag, det är mycket att ta in, ett helt nytt kvarter att lära sig och klasskamrater att lära känna. 

Man var lite spänd på hur dagen skulle se ut, vilka man skulle träffa och om det kommer bli tufft att plugga med fyra barn hemma. Både jag och Rick saknar dem så himla mycket. 

Någon som är sen? Rick fick springa till sin klass så han inte skulle komma försent. Tror han hann i sista stund. Väl inne så hade han väl väntat sig lite ordning och reda, mer "pli" på eleverna än vad det var. 

- Du, ursäkta, du kanske skulle vakna? 
- Öh ehm, va?
- Du snarkar jag hör inte vad läraren säger.
- Oh förlåt mig.

Efter att Rick hade sagt åt sin granne vid bordet att vakna och hålla sig vaken så började även hon antecka, Rick ville ställa en fråga men den fick han inte ställa då läraren pratade på och klockan ringde innan han fick ställa sin fråga.

Alla hade verkligen bråttom ut från klassrummet när föreläsningen var slut. Rick kände sig ganska trött efter föreläsningen och ville gå hem men han kunde inte då han hade mer föreläsningar att gå på. Både han och jag såg inte varandra förrän efter klockan 18 då vi kom hem eftersom vi hade lektioner från åtta på morgonen till klockan sex på kvällen. 

2 kommentarer:

  1. Universitetet är inte lätt minsann... :(
    Speciellt inte om man har så långa dagar. Men jag är säker på att det kommer gå bra för dom. :)

    SvaraRadera

Tänk på detta innan du kommenterar!!

¤ Elaka kommentarer publiceras inte!
¤ Jag svarar alltid tillbaka på min egna blogg, så glöm inte att komma tillbaka och läs svaret!