söndag 24 mars 2013

Kapitel 105 - En flicka som inte är nöjd

Detta har hänt: Becky kom till världen, Rick lärde sin dotter Samantha och prata, Samantha hade det skoj med sin pappa, Hon var även ute på en promenad i trädgården, Nova pratade med sin pappa om att lägga gravarna på kyrkogården, Becky fick sitta i en gunga och sova, Nova och Rick bestämde sig för att ha en skördefest, Alla gick ner till musikrummet och hade det skoj, Sammy och Samantha växte upp till barn och Sammy och Samanthas rum fick sig en makeover tvillingarna Sonia och Steffys gamla rum. Har du inte läst kapitel 104 kan du göra det HÄR


Barn och tonåringar kommer till oss för att få godis, ännu en halloween har kommit till oss. Både Rick och Snöflinga önskade att alla barn gick någon annanstans än till dem. Det blir ingen lugn stund när halloween är här.

Jag åkte till frisören för att få en ny frisyr då jag har tröttnat på den frisyr jag hade. Man blir nöjd ena stunden för att i nästa stund inte bli eller vara nöjd

Nu när jag har pratat med både mamma och pappa om att vi måste flytta gravarna till kyrkogården så har det blivit lugnare, men Muffe kommer och hälsar på lite titt som tätt och Rick gillar det inte alls. Han sörjer fortfarande Muffe och tycker det är jobbigt. Vi alla tycker det är jobbigt fortfarande.

 Rick jobbar som brandman, men han gillar det inte direkt. Han vill göra något annat men han vet inte vad.

 Becky hade en dag som hon inte alls var nöjd, det enda som gjorde henne nöjd var egentligen att vara i famnen hos mig eller Rick.

 Vi provade att sätta henne i en gå stol som hon tyckte var skoj. Både jag och Rick andades ut och försökte göra lite nytta i huset.

 Hon var nöjd en kort stund men den lilla korta stunden var en bra stund att göra lite andra saker på, vi hann med en liten marginal innan hon började tröttna igen.

Vi satte henne i en lekhage vi har köpt och där trivdes hon ganska bra, hon kunde leka med både en spegel och kulram. 

4 kommentarer:

  1. Nova blev jättefin i sin nya frisyr! :D

    Becky är bedårande söt. Det är inte lätt att vara förälder alla gånger. Hon var säkert bara lite mammig och pappig. :)

    Lance och Argus fuskade lite ibland och satte småbarnen framför barnprogrammen på TV för att få lite lugn och ro ibland, kan jag avslöja. ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja hon är söt. Men hon börjar tröttna på det där håret också hon blir aldrig nöjd :S

      Det avslöja du väl redan då dem var småbarn och satt framför tvn? *ler*

      Radera
    2. Jag brukar ledsna på mitt eget hår och raka av det vid våren, för att slippa allt och få det svalare. :D

      Jo, Tekla fastnade ofta vid TV:n på egen hand, men ibland satte dom alla fyra där och smet iväg för att ha lite egentid. ;D

      Radera
    3. Jag skulle vilja raka av mig håret men jag vågar inte då mitt hår växer så jävla långsamt.

      Radera

Tänk på detta innan du kommenterar!!

¤ Elaka kommentarer publiceras inte!
¤ Jag svarar alltid tillbaka på min egna blogg, så glöm inte att komma tillbaka och läs svaret!