onsdag 3 april 2013

Kapitel 110 - Nova har funderat och bestämt sig

Detta har hänt: Rick ordande ett otroligt party, Nova ringde sin dotter Samantha, Samantha berättade om att de hade köpt ett nytt tv-spel och att polisen hade varit hos dem, Nova gick till föreläsningssalen och övade på sitt tal, Hon spelade även lite tv-spel online, Rick och Nova pratade en stund när de båda kom hem, De gick ut till garaget och Rick tränade och Nova övade mina färdigheter på vetenskapen, Nova gick sedan in och läste en bok men det var svårt att koncentrera sig. Har du inte läst kapitel 109 än kan du göra det HÄR.


Dagen innan så var jag ju och övade på mitt tal, lite synd dock att det var tomt i salen. Men dagarna går lite snabbare om man gör saker hela tiden. Att hålla sig sysselsatt är bra. 

Nästa dag åkte Rick iväg på sin föreläsning som de hade ute, denna gång skulle dem använda skelettet vi fått i början av terminen. Jag måste säga det går väldigt bra för Rick, han lär sig snabbt och tycker att det är roligt.

Även jag hade samma föreläsning men något senare. Detta var den enda föreläsning vi hade den här dagen. Resten av dagen var vi lediga och både jag och Rick hoppas på fint väder resten av dagen. 

Men det kunde vi ju glömma ganska fort. När jag kom hem öppnade sig himlen och det öste ner, Rick var inte hemma än och jag funderade på vart han hade tagit vägen. 

Vad gör Rick? Jo han berättade att han containerdykte och luktade inte gott när han kom hem. Han gick raka vägen till duschen och det var bra för jag stod inte ut med lukten som var. 

När han hade duschat klottrade han på husets inne väggar, jag vet inte varför egentligen. Men jag lät honom hållas bara han inte gör detta hemma i huset. 

Senare gick han ut utan något skydd från regnet och stänkte i vattenpölarna, jag som trodde han var vuxen, men antar att hans varulvssida tar över lite när det regnar. Men jag vet inte vad jag ska tro. 

Sen fortsatte han med trädgårdsarbete och krattade löv. Jag ropade på honom flera gånger att han skulle komma in men han ville fortsätta med det han höll på med. Jag vart lite små sur för jag hade tänkt vi kunde mysa framför brasan tillsammans. Men han ville fortsätta kratta. 

Jag åkte till vårt café som finns i kvarteret. Men jag åkte snabbt hem igen eftersom jag inte ville vara där utan jag ville vara hemma, med min man. 

När jag kom hem sov Rick men jag väckte honom igen.
- Rick, vi måste prata!
- Prata om vadå, älskling?
- Jag vet inte om jag kan fortsätta vara här.
- Varför inte? Trivs du inte?
- Jo jag trivs jättemycket men jag är orolig för barnen.
- Vadå, vad har hänt?
- Jag ringde ju Samantha igår, hon berättade att polisen hade varit där och lämnat Sammy.
- POLISEN? Vad gjorde POLISEN hos oss?
Hoppsan, jag hade visst glömt i all hast att berätta för Rick att Sammy hade kommit hem med polisen kvällen innan.
- Lugna ner dig Rick, han var bara ute sent så det var ingen fara. Men jag tror jag åker hem i morgon, jag hoppar av universitetet.
- Jag följer med dig hem Nova. 
- Nej jag tycker du ska stanna här. 

Jag hoppade av universitetet och jag var inte den enda som gjorde det. Vi åkte hem båda två, för att ta reda på varför Sammy gjorde som han gjorde. Jag ville veta varför han inte kom hem den tid som är sagt att dem ska vara hemma. När det är skolkväll ska de vara hemma klockan åtta på kvällen.

2 kommentarer:

  1. Vilken härlig tid dom båda hade på universitetet, trots allt. Det dom lärde sig kommer vara ovärderligt för dom hemma. :)

    Jag tyckte det var fint att dom valde att åka hem för att dom oroade sig över Sammy och valde barnen framför allt annat. :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja dem hade det bra under den korta tiden de var där. =)

      Jag hade nog gjort samma sak som de gjorde. åka hem och ta hand om det som händer med barnen än vara kvar på universitetet.

      Radera

Tänk på detta innan du kommenterar!!

¤ Elaka kommentarer publiceras inte!
¤ Jag svarar alltid tillbaka på min egna blogg, så glöm inte att komma tillbaka och läs svaret!