onsdag 4 januari 2012

Kapitel 13 - Prata och gå

Faith har gått bort, och nu är det Felicia, Clay, Alice och Adam som kommer att göra er dag roligt och ett gott skratt. 


Vi alla mår dåligt och vi saknar både mamma och pappa. De senaste dagarna har nog varit bland dem värsta då alla har mått dåligt, till och med djuren har mått dåligt för att mamma är borta. Det är bara lilla Alice som inte har en aning om vad som väntar. 

 Äntligen har djurduschen kommit till våran tomt och vi älskar den. Nu kan Prickan själv gå och duscha och göra sig fin och fri från dessa loppor.
Vi har skaffat oss ett nytt husdjur. Lilla Bruno. Vi tog bort ena katten och skaffa oss istället Bruno. Pricken hade vi tänkt adoptera bort men jag kände att han har varit med oss i alla dessa år så han fick stanna. Men jag hoppas att Bruno kommer trivas hos oss det verkar i alla fall så. Han är grymt söt.. 

 Hope har flyttat ut och jag och Clay har flyttat in i Hopes gamla rum, det är ett bättre rum när man har småbarn och spjällsängarna. Alice ska flytta in i vårt gamla rum när hon blir barn och nu får hon ha det som lekrum så länge. Sen får vi se hur vi ska möblera i hennes rum. 

 Vår lilla prinsessa har blivit småbarn och jag försöker lära henne att gå. Det går framåt i alla fall, vi pottränar henne också men det går rätt segt. Det är mest jag som får göra det och jag är inte alltid hemma och sätter henne på pottan när jag ser att hon behöver.
 För ett litet tag kändes det som om jag bara uppfostra Alice, men Clay har gått in i papparollen nu och lärt Alice att prata. Jag är stolt över henne och nu är det bara potträningen som vi försöker oss på. Den lilla bilden är på Hope har jag för mig när hon var tonåring.
 Alice sover så sött. Det känns skönt att hon sover hela natten så man slipper gå upp och ge henne mat.
 Jag har börjat jobba lite smått igen, jag är ju dektektiv och har en fri arbetstid men jag måste även jobba när jag vill vara hemma. Alice behöver mig men hon har sin pappa och morbror Adam hemma på förmiddagarna  då jag jobbar.
 Jag la märke till att Alice satt inne i sitt rum och lekte med någon leksak jag inte har sett förut. Och det visade sig att det var Clay som hade byggt den på arbetsbänken. Hoppas han kommer med fler saker som hon kan leka med under sin uppväxt. Han är händig på arbetsbänken och jag hoppas han fortsätter.

En glad nyhet, jag har blivit gravid igen och går i väntans tider. Och jag behöver hjälp med namn åt pyret som ligger i magen. Kan ni komma med lite förslag till mig på namn? 

3 kommentarer:

Tänk på detta innan du kommenterar!!

¤ Elaka kommentarer publiceras inte!
¤ Jag svarar alltid tillbaka på min egna blogg, så glöm inte att komma tillbaka och läs svaret!