onsdag 26 december 2012

Kapitel 82 - Skolk, läxor och upprörd

Detta har hänt: Nova räddade sin lillasyster Penny ifrån att frysa ihjäl, Penny försökte göra allt för att komma i rätt kroppstemperatur men det var lite svårt eftersom hon var så nedkyld, ett varmt bad hjälpte inte direkt, Hon ställde sig framför brasan och försökte lära Muffe och sitta fint, det gick sådär, Nova borstar Muffe och han tänker enbart på att få kissa och Rex försöker bli sig själv igen. Har du inte läst kapitel 81 kan du göra det HÄR.


- LIAM, vad gör du hemma? Du ska vara i skolan!!!!!
- Jag öh, typ skolkar..

- Du ligger riktigt risigt till unga man, du hjälper till här hemma för att komma på pluslistan igen.. Förstått?
- Förstått...

- Nathan du behöver göra dina läxor innan du gör något annat. 
- Okej mamma..

- Mamma, vad är det som har hänt du verkar upprörd?
- Jag vet inte lilla gumman, jag är så trött hela tiden och det är så mycket och göra i huset.
- Men mamma, låt mig städa huset, ta det lugnt istället. 

Barnen i området hade lite problem att ta sig in i skolan när det regnade som värst. Men till slut kom dem in och kunde gå till skolan. 

Nathan, Henrik, Liam och Penny har alla fyllt år. Nathan blev tonåring, Henrik, Liam och Penny blev ungdomar och har flyttat ut och skaffat sig egna liv.(missade att ta bild på Liam) 

En ny medlem har fötts detta är Leon. Leon är barn till Nova och Courtney Zetterberg.

- Courtney vi måste prata.
- Okej, om vadå?
- Ja, det känns inte så bra mellan oss. Jag känner mig inte kär i dig längre.
- Varför blev du ihop med mig från början då? 
- För att jag var kär i dig då vi blev ihop men den senaste veckan har jag börjat tvivla på mina känslor.
- Okej, jag hoppas jag får komma och träffa Leon fast vi inte är ihop.
- Klart du får det, han behöver sin pappa lika mycket som Nathan behöver sin pappa. Men Nathan är verkligen arg på sin pappa för att han var otrogen mot mig.

Pappa var trött på att gå hemma så han fixa sig ett jobb på sjukhuset. Vi hoppas på att han kommer att trivas där.

Senare samma dag som pappa hade skaffat sig ett jobb, så fick vi ett chockbesked från mammas arbetsplats. Hon hade tydligen inte mått så bra under sitt arbetspass och när hon skulle gå kollapsat framför sin arbetsplats och gick inte och rädda till livet igen.

Älskade mamma. R.I.P Nichol Scott

4 kommentarer:

  1. Typisk tonårstrots. :)
    Haha, jösses vilken folksamling vid skolan! :D

    Ånej, Nichol...! :O :'(

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja verkligen.. Tror dock han inte fick någon utegångsförbud trots att han skolkade hela dagen. Jag gjorde så Nichol gick in i hans rum runt 13 simtid. De slutar skolan typ då :S

      Radera
  2. Oj här går det undan :)

    Stackars Nichol, men det var väl dags :(

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja hon dog väldigt plötsligt =(

      Radera

Tänk på detta innan du kommenterar!!

¤ Elaka kommentarer publiceras inte!
¤ Jag svarar alltid tillbaka på min egna blogg, så glöm inte att komma tillbaka och läs svaret!