tisdag 4 december 2012

Kapitel 74 - Lövhögar och den mystiska stenen

Detta har hänt: Henrik gjorde läxorna och gick sedan ut utan ytterkläder, Nova försökte lära honom om matlagning, Nova lärde sin son att gå, Liam gick till frisören och fixade till sig utan lov. Har du inte läst kapitel 73 kan du göra det HÄR


Att låta stora lövhögar ligga en längre tid ger verkligen en gräslig och unken lukt om det har regnat. Jag tog bort tre högar som hade fått ligga och stinka. Nu är dem borta och allt är bättre.

Oh nej, inte nu igen. Efter mina två misslyckade försök till att använda mina krafter på den här mystiska stenen har jag låtit bli. Nova är envis och vill verkligen lyckas vad denna sten nu kan göra.

Jag åkte dit snabbt men hann inte dit förrän det hände. Hon LYCKADES. Hon fick inte blixten i sig och inget annat skedde.

Det blev så att paraplyet fick åka fram, det verkar som om hon lyckades få väder lite ur form. Det började regna kraftigt och ganska länge.

Mycket regn kom det, och regnet var även grönt. Tror regnet blev grönt bara för att just en häxa förhäxade stenen. Men det är bara spekulationer.



Trots regnet så var det ändå folk som stod ute och inte brydde sig om det. Novas syster Sonia stod ute i regnet och kysste sin man.

Då har vi svaret på varför regnet blev grönt, tydligen blir man inte blöt av det. och jag som trodde man blev blöt av all slags nederbörd. Men vad fel man kan ha..

Nova och Rex hade bröllopsdag, ett år har redan gått. Jag hoppas innerligt att det blir fler år för dem tillsammans. Nu gäller det bara och rikta näsan framåt och inte titta bakåt. 

4 kommentarer:

  1. Den där väderstenen är allt intressant :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja visst är den haha.. Och man blir nervös varje gång dem envisas med att använda den :S

      Radera
  2. Envishet lönar sig. :D

    Åh, bröllopsdag! Det har jag aldrig fått förr. :O
    Vilket underbart tillägg i spelet. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä det hade inte jag heller fått :O

      Radera

Tänk på detta innan du kommenterar!!

¤ Elaka kommentarer publiceras inte!
¤ Jag svarar alltid tillbaka på min egna blogg, så glöm inte att komma tillbaka och läs svaret!