måndag 17 december 2012

Kapitel 79 - Tvätt och bråket fortsätter.

Detta har hänt: Nova har hittat en ny kille de hade lite kul ihop kanske lite för kul, Trädgårdsarbete är bra för tankarna, Nova testade att posa för att ha lite roligt och komma på andra tankar, Bråket mellan Nova och Rex är fortfarande igång, Nathan såg sin mamma slå sin pappa och vann. Har du inte läst kapitel 78 än kan du göra det HÄR

Citat:
"NOVA sluta, jag tänker inte fajtas mot dig." Rex Scott
"DET SKA DU VISST DE!" Nova Scott


Fastän det är kallt ute fortfarande behöver trädgården tas hand om. Snön har precis smällt men det ska komma mer snö under veckan som kommer.

En igloo som börjar smälta på tomten!

Att ha ett stort hushåll med många människor i betyder mycket tvätt och ett ständigt tvättande. Jag är nog en av de alla som bor här som verkligen sätter igång tvättmaskinen.

- MEN VAD GÖR DU REX? Vad jag har gjort dig nu ??
- Du är jobbig och irriterande, du tror att du är så bra och bäst på allt.
- DET HAR JAG ALDRIG SAGT! 
- Kanske inte men du uppför dig som om du vore bättre än andra.
- Lägg av, det gör jag inte alls.

- REX VAD HÅLLER DU PÅ MED?
- Jag fajtas med dig märker du väl.(?)
- Tro inte att du kommer vinna Nova jag vinner denna gång.

Och så blev fallet, Rex vann över mig och allt gick väl inte enligt planerna! Jag och Rex kommer inte överrens och detta är ingen bra miljö för ett barn att vistas i, han låter mig inte vara ifred och hackar alltid på mig. 

- Vad vill du?
- Eh, öh inget.

- Gå och gör något annat istället, än att stå och hänga här. DU går mig på nerverna.. 
- Det gör du med.

Det kom trots allt lite mer snö och det fick bli ett tak över bilarna och dörren för att se om det blir bra. Vi skulle egentligen behöva göra garage till bilarna men tomten är för liten för att göra garage tyvärr. 

3 kommentarer:

  1. Det ser jättefint ut med tak över bilarna, riktigt mysigt tycker jag! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oh vad bra :D visste inte om det skulle passa hehe

      Radera
  2. Nämen fy, slagsmål på studenten :-O

    SvaraRadera

Tänk på detta innan du kommenterar!!

¤ Elaka kommentarer publiceras inte!
¤ Jag svarar alltid tillbaka på min egna blogg, så glöm inte att komma tillbaka och läs svaret!