söndag 23 december 2012

Kapitel 81 - Nedkyld

Detta har hänt: Rex hittade ett rosa äpple, han åt det och blev förgiftad och sov en stund, Nova hade förgiftat ett äpple och ställt fram och skrivit Rex namn på äpplet, Senare samma dag så blev Nova trötta på honom ytligare och hon förvandlade honom till en padda och Penny var borta, familjen trodde hon var ute på stan men i själva verket låg hon i trädgården nerfrusen. Har du inte läst kapitel 80 kan du göra det HÄR


- PENNY, Åh herregud. Vad ska jag göra?
Det tog en stund för mig att komma på vad som hade hänt, men till slut sprang jag in och hämtade en hårfön och värmde upp Penny med den.

Efter en bra stund började Penny och tina och hon började försöka ställa sig upp, men hon hade inte mycket kraft kvar i kroppen. Jag vet inte alls hur länge hon kan ha legat ute i väntan på hjälp.

- Gud så kallt det är ute.
- Ja inte så konstigt att det är kallt när du inte är klädd som du ska, gå in och sätt dig i ett varmt bad så ska du nog bli varm på nolltid.

Penny gjorde som jag sa och gick in för att värma sig. Hon var blå och fin när hon kom in. Att dagens tonåringar inte klär sig, jag vet inte vad hon tänkte med.

- Oh gud vad skönt med ett bad.
Penny satt länge och väl och försökte värma sig, det tog lång tid innan hon kände att hon skulle få upp värmen igen.

Väl uppe ur badet så ställde hon sig framför elden för att värma sig ytligare, när hon gjorde det försökte hon lära Muffe och sitta, men det gick väl sisådär. 

- Muffe, sitt ned.
Muffe tittade på Penny med frågande ögon och förstod inte alls vad han skulle göra.

"Det är skönt att bli borstad men kan hon inte vänta lite med och borsta mig, jag behöver gå ut och KISSA!!! Annars kommer olyckan här inne. Jag har så himla svårt att hålla mig när jag väl ska springa ut." tänkte Muffe för sig själv.

- Oh snälla du kan du kyssa mig så jag blir normal igen? 
- Eh, ja jo, det kan jag väl göra kanske.

Kvinnan hjälpte Rex att bli normal igen, efter detta kollade Rex efter bostad men hittade ingen, han flyttade ut ändå och in till en kompis istället. Han klarade inte en sekund till hemma hos oss.

4 kommentarer:

  1. Jösses, vilken tur att Penny klarade sig! :O :D

    Jag blev lite orolig där ett tag... men nu har man inte sett Nathan på ett tag också. Hur tar han sin pappas flytt, tro?

    SvaraRadera
  2. Ja dessa tonåringar :D

    Åh vad skönt att Rex äntligen flyttar :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det var skönt att han flyttade ut :D

      Radera

Tänk på detta innan du kommenterar!!

¤ Elaka kommentarer publiceras inte!
¤ Jag svarar alltid tillbaka på min egna blogg, så glöm inte att komma tillbaka och läs svaret!