onsdag 19 december 2012

Kapitel 80 - Ett rosa äpple och en padda!

Detta har hänt: Nova ordnar i trädgården medan våren börjar komma in över staden, en igloo har gjorts på tomten utav någon av tonåringarna, Nova känner att det är bara hon som sköter tvätten i huset hon önskar att någon annan kunde sköta tvätten lite då och då, Rex gick ett steg längre och denna gång klappa han till Nova först med en örfil, Det blev även ett slagsmål som Rex vann denna gång, Rex och Nova kommer inte alls överrens, Och huset har fått sig lite mer tak. Har du inte läst kapitel 79 än kan du göra det HÄR.


Som alla redan vet så är jag och Rex upp över öronen på varandra, då menar jag inte kärlek utan bråk. Efter att jag kom på honom med en annan så vill jag ha honom bort från mig och Nathan. 
"Oh vad är detta, ett rosa äpple."

"Det ser verkligen gott ut, man kanske skulle ta sig en bit.. Jag är ju rätt hungrig, äpplet kanske kan dämpa hungern ett litet tag tills jag gjort någon mat" tänkte Rex

"Mhm, det var ju riktigt gott äpple, ett av de godaste äpplen jag har ätit på väldigt länge."

"Oh vad konstig jag känner mig, jag börjar bli väldigt sömnig och trött. Jag kanske skulle ta och gå och lägga mig och vila en stund."

Oj vad hände med Rex? Vad var det han åt som gjorde att han somnade på golvet?
Jo det var så att jag Nova Scott förtrollade ett rött saftigt äpple till ett rosa och förgiftat äpple, oroa er inte Rex kommer överleva och vaknar inom ett par timmar.

När Rex hade vaknat igen gick han mig på nerverna igen, jag bestämde mig för att öva lite magi på honom. Jag förvandlade honom till en....

PADDA! Rätt åt honom om ni frågar mig då jag anser att han har sårat och krossat mitt hjärta fullkomligt. Detta var något jag har funderat på länge och väl att göra mot honom, enda sen den dagen han var otrogen mot mig.

Men var har Penny tagit vägen, det var ett tag sedan jag såg henne...

Jag såg henne gå ut för ett tag sedan.. Men har inte sett henne sen dess. Vart kan hon hålla hus egentligen? Eftersom det står en igloo i vägen för trädgården så ser man inte hela trädgården, men hon är säkert inne i stan och latjar lite. Ni vet, tonåringar.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

SimsBrooke: Ojsan, hur ska det gå för Penny? Kommer någon hitta henne innan det är för sent? 

4 kommentarer:

  1. Haha, Rex blev en ganska söt padda. :D

    Ånej, stackars Penny!!! :O

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja ganska så hehe.. Ja det är synd om henne..

      Radera
  2. Ja ge Rex det han behöver :) Åh Penny :(

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, Nova kändes sig nöjd med det hon gjorde =)

      Radera

Tänk på detta innan du kommenterar!!

¤ Elaka kommentarer publiceras inte!
¤ Jag svarar alltid tillbaka på min egna blogg, så glöm inte att komma tillbaka och läs svaret!