söndag 18 december 2011

Kapitel 8 - Internat och jobb


Adam har jag inte presenterat, han är vår minsting som nyligen blivit en trotsig tonåring. Här är han strax innan han skulle sova, han ville inte vara med på någon bild men jag fick han på bild i alla fall =)


Under några dagar har Adam haft humörsvängningar så det har varit lite jobbigt. Han har spelat oss massa spratt. Men någon av oss vuxna har alltid sett honom göra något så vi har blivit tvungna att straffa honom, hans äldsta stora syster ställde honom i skamvrån en stund.   


Adams spratt har tagit en längre över toppen, så jag och Derek har pratat och vi skickar honom till internatskolan Fred och kärlek. vi gör inte det här för att vara elaka vi gör det för att vi älskar honom. Adam är ju ändå ensam kille förutom Derek, men utav barnen. Vi älskar alla våra barn men det verkar som om han såg fram emot att få vara hemifrån. 



Nu har taxin kommit för att hämta Adam, och vi alla känner en klump i magen och lite ledsamt att han ska åka. Men det här är en bra erfarenhet för honom. Han behöver det här. Jag får intala  mig det i alla fall att det är det här han behöver. 



Jag såg att vår katt började att träna på sin jakt förmåga. Intressant att titta på. Jag hoppas dock att han inte kommer hem med något och lägger vid dörren.


Alla är hemma förutom Adam. Felicia har blivit ungdom även hon. Nu har hon fått jobb och hon ska bli....


Ja det är riktigt hon blir en privat detektiv. Jag hoppas hon älskar det och håller detta jobb ett tag. Vi behöver alla pengar vi kan få. Trädgårdsarbetet går lite segt men jag hoppas det går bättre för oss snart. Barnen kan inte flytta hemifrån förrän vi har fått tillräckligt med pengar. Men både detektiv och sjukhusarbetet får man ganska bra betalt efter ett tag bara dem jobbar upp sig så blir det bra.
Man börjar bli gammal så snart måste jag väl gå i pension och det är snart att ge över staffetpinnen till någon av barnen. Men frågan är vem? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tänk på detta innan du kommenterar!!

¤ Elaka kommentarer publiceras inte!
¤ Jag svarar alltid tillbaka på min egna blogg, så glöm inte att komma tillbaka och läs svaret!