torsdag 8 december 2011

Kapitel 6 - Renovering


Hope blir snart ungdom och slutar skolan. Hon sitter och försöker göra sin läxa med det ser ganska kämpigt ut Men hon kommer att lyckas det vet jag.



Eftersom vi har haft ett litet bord så har inte alla fått plats vid matbordet och sitta och äta. Så jag satte mig på badkarskanten och åt min middag. Det är ju inte så där jättekul egentligen men vad ska man göra när man har lite pengar?

Jag och Derek pratade om hur vi skulle få mer pengar till att göra vårt hem bättre och mer hemtrevligare för oss alla att bo.
- Faith vi kanske skulle sälja alla saker i stallet och riva stallet så vi kanske får mer pengar?
- Ja det verkar som en bra idé men är vi säkra på att vi inte ska skaffa en häst senare?
vi funderade ett bra tag innan vi bestämde oss.


Vi bestämde oss för att riva stallet och vi kunde göra två nya rum. Vi har nu fyra barn som sover i vanliga sängar och kan inte ha alla fyra i ett och samma lilla rum längre. Hope behöver ha sitt egna rum som hon kan gå in i och bara vara för sig själv om hon skulle behöva. Någongång kommer hon ju att flytta till något eget.
Därför fick hon ett större rum och de mindre barnen får dela rum.


Till sist, vi fick besök från en hjort. Den va väldigt skygg så den försvann fort.

2 kommentarer:

  1. Hej! Varför blir det bara 1 kapitel i veckan? Jag kollar varje dag och vill så gärna veta/se/höra om din familj! :)

    SvaraRadera
  2. Jag är ledsen! Men jag har kommit fram till att jag inte kan ha speciella dagar att lägga upp serien på =( Sorry men jag ska försöka att skriva upp vilka datum dem kommer på när jag vet. Det är mycket nu innan jul och jag har inte spelat speciellt mycket på familjen. Jag har ingen spelsugenhet =( men ska försöka spela lite i morgon =)

    SvaraRadera

Tänk på detta innan du kommenterar!!

¤ Elaka kommentarer publiceras inte!
¤ Jag svarar alltid tillbaka på min egna blogg, så glöm inte att komma tillbaka och läs svaret!