tisdag 13 december 2011

Kapitel 7 - Barnen växer så fort


Hope har blivit ungdom och hon har börjat jobba på sjukhuset, så hon behöver skaffa sig lite kunskap om schack. Eftersom vi inte har en dator hemma så åkte hon till biblioteket för att skaffa sig denna kunskap. Tiden går så fort nu för tiden, barnen växer så fort jag hinner inte med. Jag börjar bli gammal och kommer snart inte finnas mer.


Våran katt Pricken åt en muffin, jag ställde ner en tallrik med en muffin på golvet för att se om han ville ha den och det ville han. Dock får detta inte bli någon vana, han har sin egen mat att äta..


Jag insåg att katten hade klöst så mycket på sin klösbräda att den hade gått sönder så jag fick ersätta den för 30 simdaler. Men han måste ha något att klösa på så han inte klöser sönder våra möbler.


Även katten har fyllt år nyligen, och jag hitta honom så här i en av barnens sängar. Han ligger på rygg och sover, väldigt roligt att se. =)


Så här ser min trädgård ut men mer ska det bli, och nu har jag ändrat mitt yrke till trädgårdsmästare istället. Det kändes lättare att göra det eftersom jag har blivit åldring och känner att jag behöver vara hemma, innan jag ändrade jobb hade jag även små barn som jag kände att jag var tvungen att ta hand om. Så trädgårdsmästare fick det bli.. jag gillar det yrket.


Nu har vi fått lite mer pengar eftersom vi sålde alla saker i stallet och rev stallet så fick vi pengar över. Jag tror vi hade vid ett tillfälle när allt var rivet runt 15 000 simdaler. Och nu har vi under 10 000 simdaler. Men vi fick ett nytt köksbord och stolar, även två rum. I det rummet närmast har de yngsta barnen Felicia och Adam, men när Felicia blir tonåring flyttar hon in i det rummet längst bort tillsammans med Kathy. Och Hope bor i mitten rummet med dubbelsängen. vi kände att hon behövde ha ett eget rum i fall hon skulle träffa någon och dessutom kanske få en liten knodd själv.

4 kommentarer:

  1. Hahah. Vad roligt att ett av barnen heter felicia som jag :D

    SvaraRadera
  2. hehe jag kom inte på något annat namn. Borde skriva upp namn jag tycker är fina =) hehe

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja du snälla gör det! Jag är på tredje generationen nu och jag har så svårt att komma på fina namn till mina små ungar.
      Ps: jag har ett förslag gör en kolum ( eller hur det nu stavas) där det står flicka och en där det står kille så då kan du skriva ner dina fina namn till en flicka / eller pojke.

      Radera
    2. Jag funderar faktiskt på att göra en flik här på bloggen där namnförslag ska läggas upp =)

      Radera

Tänk på detta innan du kommenterar!!

¤ Elaka kommentarer publiceras inte!
¤ Jag svarar alltid tillbaka på min egna blogg, så glöm inte att komma tillbaka och läs svaret!