söndag 25 november 2012

Kapitel 71 - Kärleken kommer, Magsjuk?

Detta har hänt: En eldsvåda härjade på tomten, Henrik gick ut själv på bus eller godis, Nova gjorde en förtrollning på sin mamma med en kärleksformel, Nova gjorde även två paddor av två simmar men bara för ett par timmar, Nova var även med i pajätartävlingen, Nova och Rex började ses som vänner men slutade med en dejt, Rex flyttade in till familjen. 


Sonia och Steffy har växt upp till unga kvinnor, alltså ungdomar. Deras liv tar en helt ny vändning och de letar både efter jobb och bostäder, men även efter män att bilda familj med.

- Nova, jag har kommit till en tid där jag har insett att jag älskar dig mer än vad jag älskade min fru Christi. Jag älskar mina barn jag fick med henne Viola och Bobby men jag kan inte gå tillbaka till henne jag älskar henne inte på samma sätt.
- Rex, kan du komma till saken någon gång?
- Vill du bli min flickvän?
- Jag trodde du aldrig skulle fråga det, ja det vill jag väldigt gärna.

Senare på kvällen satt Rex och Nova ute i det kalla vädret och tittade upp mot stjärnorna. De satt så länge att de började frysa och gick in för att sova för natten.

Nova åkte till Christi Michaelsson - Skarin i hopp om att de kunde få vapenvila mellan dem två. 
- Stick härifrån innan jag ringer polisen på dig.
- Det är ett fritt land och jag får stå här hur mycket jag vill.
- Vad gör du här egentligen?
- Jag vill ha vapenvila mellan dig och mig.
- Varför då, du tog min man ifrån mig. Du tog mina barns pappa ifrån dem.
- Han älskade dig inte och du gjorde så han gick till en annan kvinna. Det var DU som gjorde att han var otrogen mot dig.
- Han älskar mig fortfarande, han kommer alltid älska mig mer än vad han kommer göra med dig lilla vän.
- Så det är bara därför han frågade mig om jag ville bli hans flickvän? Snart kommer vi att förlova oss och gifta oss, och dessutom skaffa barn tillsammans.

Nästa dag började Nova att må illa och spy upp maten hon åt. Vi misstänkte att hon hade ätit något dåligt. Vi får invänta och se om hon blir bättre inom ett par dagar.

Oj vad fel vi hade, Nova var inte alls sjuk för att hon ätit något dåligt, utan hon är gravid. Hon är gravid med sitt första barn och vi längtar att få se vad det blir, en pojke eller flicka. Nova insåg snabbt att hon var tvungen att gifta sig med Rex innan barnet kom till världen. 

- Rex, jag älskar dig så mycket och jag frågar dig här och nu om du vill gifta dig med mig. Jag är gravid och jag vill gifta mig med dig innan barnet kommer till oss.
- Jösses, jag älskar dig också och vill mer än gärna bli din man.

Nova och Rex hade ett privat bröllop utan någon på deras bröllop och delade ringarna. 
- Äntligen kan jag kalla dig min make, jag kommer älska dig tills döden skiljer oss åt, jag ska vara dig trogen och finnas till i både vått och torrt. 
- Och jag får kalla dig min hustru, jag kommer älska dig tills döden skiljer oss åt, jag ska vara dig trogen och finnas till i både vått och torrt. 

Härmed presenterar jag Nova & Rex Scott.

4 kommentarer:

  1. Åååh, så romantiskt! :D

    Och det blir en liten baby! Jag undrar verkligen om det blir en pojke, flicka eller... kanske fler än en? :O

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det återstår att se, kanske i nästa kapitel ;)

      Radera
  2. ÅH romantik i snön under stjärnorna :D

    Kan dock inte låta bli att tycka synd om förra frun Christi. Får hoppas att Rex inte sviker Nova på samma sätt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja vi kan ju alltid hoppas på det.

      Radera

Tänk på detta innan du kommenterar!!

¤ Elaka kommentarer publiceras inte!
¤ Jag svarar alltid tillbaka på min egna blogg, så glöm inte att komma tillbaka och läs svaret!