söndag 18 november 2012

Kapitel 65 - Mystiska stenen igen, Bus eller godis

Detta har hänt: Sonia och Steffy växte upp till barn, Nova hittade en mystisk stor sten och testade sina häxkrafter på, Nova badade med kläderna på, Familjen mötte en mystisk varelse som barnen påpekade var en utomjordning, Benjamin var med på sommarfestivalens ätartävling, Nova möte en varulv som behövde läkarvård, Benjamin lovade sin dotter att skydda henne så länge han kunde och Nova lovade att skydda sin familj på bästa sätt. Hon gjorde även om sitt rum. Har du inte läst kapitel 64 kan du göra det HÄR


Jag har åldrats och blivit åldring, Penny har också växt upp men till ett barn. 

Jag åkte upp till stenen som Nova hade varit vid. Vi skulle ha gjort detta tillsammans för att se om vi kunde kolla vad det är för sten, men Nova fick förhinder och jag gick dit själv. Jag tittade på den för att studera sen satte jag igång och inväntade nervöst på det som skulle inträffa.

Jag lyckades inte så bra som jag hade hoppats på. Jag blev mer eller mindre stekt av blixten och insåg ganska snart att jag inte kunde göra det här själv. Jag for hem och tog en dusch och försökte komma på en plan.

Det regnade ute men det stoppade inte Sonia och Steffy att gå ut på bus eller godis. Det lilla godis de kom hem med åt dem upp i ett nafs.

Några dagar senare så blev Steffy och Sonia tonåringar och livet fortsatte för dem båda. Nu inväntar vi och ser hur det går för dem båda.

Ser ni den där gula blomman bland våra odlingar? En fin blomma som Nichol plockade upp och satte på vårt köksbord.

En fin vas och allt hamnade den gula blomman hos oss. Hon har plockat flera blommor sen dess som hon vill smycka vårt hem med. Men jag har sagt att hon får vänta ett tag. Hon förstår inte varför hon måste vänta, men jag vill bygga om vårt hus ännu en gång.

Nova är ungdom men har inte hittat någon kille att spendera livet med. Hon längtar så enormt mycket till att få barn och förstås gifta sig som alla unga kvinnor. Hon gick med Onlinedejtingen för att se om hon hittade någon att lära känna. Men många som finns på denna sida är där och ljuger. Många av männen är gifta redan. Men detta struntar Nova i, hittar hon någon hon gillar så ska hon kämpa för att få honom. Detta har hon sagt med egna ord, hon är fast bestämd att hitta en kärlek.

4 kommentarer:

  1. Gud, så söt Penny blev som barn! :D

    Stackars Benjamin, han borde hålla sig borta från den där stenen nu när han dessutom är gammal.. XD

    Och Nova gör succé i onlinedejting, där är jag inte ett dugg förvånad. ;) Bara hon gör ett klokt val av alla killarna. Förfrågningar från en Lance desstuom, kul sammanträffande. :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja hon blev super söt :D Bra gener familjen har i alla fall *ler*

      Ja men jag tror inte det där kommer att göra honom rädd direkt. Mer eller mindre mer nnyfiken :O

      Ja vi får se om hon är klok att välja en bra kille för henne.

      Radera
  2. Älskar Steffys korta frisyr. Har jag alltid gjort, har själv haft liknande frisyr. :-D

    SvaraRadera
    Svar
    1. =) Hon fick den när hon växte upp så jag har inte valt den..

      Radera

Tänk på detta innan du kommenterar!!

¤ Elaka kommentarer publiceras inte!
¤ Jag svarar alltid tillbaka på min egna blogg, så glöm inte att komma tillbaka och läs svaret!