lördag 24 november 2012

Kapitel 70 - Eldsvåda härjar i huset och kärlek i luften

Detta har hänt: Huset blev rivet och ett nytt hus byggdes upp, Nova tog förtrollningen Isvåg och brandvåg till en helt ny nivå då hon använde dessa på en papparazzi, På kvällen var Nova ute och krattade löv medan alla andra låg och sov, Hon lekte även av sig i lövhögen hon hade skapat, När hon var klar gick hon in och värmde sig lite och lilla Penny kollade under sängen efter monster varje kväll hon gick och la sig. Har du inte läst kapitel 69 än kan du göra det HÄR


Ojdå här brinner det. Att ha en eldkamin har sina risker har jag märkt även resten av familjen också.

Henrik ville gå ut och gå på Bus eller godis men det var ingen annan som ville gå med så då gick han själv. Han fick godis med sig hem och inget bus fick han göra. Men det är väl bra att han inte fick göra något bus.

Nova kastade en kärleksförtrollning på sin mamma, hon blev väl inte direkt glad över denna förtrollning men glömde det ganska snabbt efter.

Nova gick till festivalen för att hitta på något kul, det hon hittade var ett offer för hennes magi. Hon tyckte det var en bra idé att kasta en paddifeiringsförbanndelse. Hon gjorde det inte bara en gång utan två gånger på kort tid. Hon gick sedan vidare ut på festivalen.

Pajätartävling är nog ett måste vid vissa tillfällen, Nova trotsade regnet och utmanade en låsaskompis och paddan. Tyvärr så vann hon inte men osynlig vart hon allt.

Hon gick ut med en kompis Rex Michaelsson - Skarin. Det hela började som två vänner som gick ut men förvandlades till en dejt med mycket flirtande från bådas sidor. När jag kom hem så stod dem nere i källaren och hade massa tisslande och tasslande för sig.

- Jo Rex?
- Ja Nova?
- Jag måste fråga dig en sak.
- Okej.
- Vill du flytta in hit tillsammans med mig och tja resten av familjen?
Nova stod länge och väl och höll sin anda när:

- OH ja det vill jag så gärna.
- Menar du det?
- Absolut jag vill gärna flytta ut från huset jag bor i nu. Tack Nova.

"Oj då, vad har jag nu gjort?" tänkte Nova. Jag gick fram till henne och försäkrade om att allt skulle gå bra. Hon fick veta av Rex lite senare att han hade både fru och barn hemma, men kärleken till sin fru hade gått bort för länge sen.


















Nova kände sig ändå ganska bra till mods trots det att hon snott en annan kvinnas man. Men vad gör man inte för kärleken? Nu gäller det bara att hålla en god profil så man inte gör bort sig helt och hållet för hela stadens invånare.

4 kommentarer:

  1. Så Nova hittade sin kille tillslut! :D

    Som man säger, i krig och kärlek är allt tillåtet. ;)

    SvaraRadera
  2. Men NOVA Vad gör du? Men är man kär så är man .... :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror inte hon vet vad hon gör själv haha

      Radera

Tänk på detta innan du kommenterar!!

¤ Elaka kommentarer publiceras inte!
¤ Jag svarar alltid tillbaka på min egna blogg, så glöm inte att komma tillbaka och läs svaret!