söndag 27 januari 2013

Kapitel 95 - Häxa/trollkarl, eldsvåda, rättegång och Rick

Detta har hänt: Nova såg ett hus som aldrig har legat där förut, hon gick dit för och se vem det var som bodde där, men ägaren var inte hemma, Men en som var hemma var en liten hund som kom ut och hälsade, Efter ett tag så kom ägaren hem till huset, Han undrade vem Nova var och hon presenterade sig, Nova kände sig underlig genom hela samtalet, en känsla som var länge sen hon kände. Har du inte läst kapitel 94 än kan du göra det HÄR


Muffe kikar på den nyaste medlemmen i familjen. Vera fick värkar och åkte in till sjukhuset och födde en son. Han fick namnet Edmund. 

Muffe som varit med ett tag nu inser ganska snart att även Edmund har blivit häxa/trollkarl. Muffe har ju blivit en van hund med det övernaturliga runt omkring sig. 

Så här ser Edmund Scott ut. 

Jag höll på att förvandla olika saker till något annat, när elden bröt ut på golvet till en början. Både jag och Vera fick elden att sluta brinna men vi var för sena och elden hade tagit sig till sängen. Jag tog fram brandsläckaren och försökte att släcka elden själv, men insåg ganska snart att jag behövde hjälp. 

Så jag skrek till Ariel att hon skulle ringa till brandkåren, men innan dem kom så hade jag och Vera fått elden att sluta brinna. 

Jag gick till stadshuset för att stämma de personer som hade anklagat mig för att jag gjort falska saker. Jag är trött på att alltid få skit för saker jag gör eller inte gör. 

Lille Tubbe som inte är så liten längre sov på stolen inne i barnkammaren för ett tag sedan. Jag blev så förvånad när jag såg honom ligga där att jag var tvungen och ta ett kort.

Ariel är trött och jag har tjatat på henne att gå och lägga sig men det är inte ofta lilla fröken lyssnar. Jag fick besök på kvällen av Rick. Jag blev både glad och varm i kroppen och försökte att vara lugn. Jag ville inte låta honom tro att jag var galen. Vera blev glad för min skull att jag hade hittat en man som verkar vara bra. Hon har hört en del om mina förgående förhållanden. 

4 kommentarer:

  1. Åh vad söt Edmund är :)
    Herregud en sådan eld, tur att ingen kom till skada. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja han är jättesöt =)

      och ja dock börja den först mellan sängen och bordet som står vid fönstret men fick det släckt sen börja det igen men i sängen :S

      Radera
  2. Aww, bedårande lilla Edmund. :D
    Han blev ett otroligt charmigt litet småbarn. :)

    Jösses, vad det händer saker här! Eldssvåda och stämningar! :O
    Vann Nova när hon stämde för förtal? :O

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag har för mig att hon vann =)

      Ja visst är han, men om jag ska vara riktig ärlig kommer jag inte ihåg om han fick namnet Edmund eller om det var Emund :S

      Radera

Tänk på detta innan du kommenterar!!

¤ Elaka kommentarer publiceras inte!
¤ Jag svarar alltid tillbaka på min egna blogg, så glöm inte att komma tillbaka och läs svaret!