söndag 20 januari 2013

Kapitel 90 - En oroande mamma och trygghet från hundar

Detta har hänt: Muffe sniffade på Novas hand av någon okänd anledning, Nova tog fram Muffes borste och borstade honom lite och det gillade han verkligen, Ariel lärde sig och gå, Nathan blev ihop med en tjej, det slutade inte där då han friade till henne, hon blev lycklig och sa ja direkt. Har du inte läst kapitel 89 kan du göra det HÄR


Vera är en del av familjen och har flyttat in hos oss. De förlovade sig inte bara, de hade ett privat bröllop. Ett bröllop som jag inte fick gå på. Min första och äldsta son gifte sig utan mig. Jag känner mig besviken och ledsen på att jag inte fick vara med på hans bröllop. 

Inte nog med det, de försöker bli gravida så snart efter att de träffats. Jag börjar bli orolig på allvar för Nathan. Han går alldeles för fort fram och tänk om han inte alls kommer trivas tillsammans med Vera. Nu skaffar dem barn tillsammans utan att ens bry sig om och lära känna varandra på riktigt. Vart ska detta sluta?

Jag vet inte alls hur länge jag orkar hålla tyst om att jag tycker detta går för fort fram, hur ska jag kunna tala om för min son att jag tycker att han gör ett stort misstag? Kanske det största någonsin? 

För att skingra tankarna lite så satte jag mig för att skriva in Leon på en aktivitet i skolan som han skulle gå på, och så surfa jag bara runt lite för att få något annat och tänka på. Jag önskar att det var måndag så jag kunde få börja jobba. 

Äntligen har lille Tubbe fått sig en alldeles egna säng i sovrummet. Han verkar gilla den sängen och det glädjer mig väldigt mycket. När jag gick förbi honom en natt så hoppa jag till för jag trodde han var vaken men han låg och sov med öppna ögon.

Muffe ligger i min säng hos mig och det är en trygghet för mig att han sover där. Men det blir väl ändring på det om jag nu skaffar en make. Och Tubbe som sover på golvet bredvid sängen. Jag får en trygghetskänsla över det hela. Jag älskar dem små pälsbollarna. 

Nathan satt ute i vardagsrummet med benen i kors som jag inte alls är van och se honom sitta. Jag blev förvånad och se han sitta så, jag har aldrig sett honom sitta på det sättet förut.

Vera Scott fd Claudd. Jag hoppas att hon kan göra min son lycklig resten av hans liv. Och att de ger mig barnbarn vid något tillfälle.

"Jag kan inte fatta att jag är gift, jag är en GIFT kvinna." tänkte Vera.
Vera stod i mitt rum och drömde sig bort för ett tag. Jag blev nästan tårögd i ögonen när jag såg henne stå där vid spegeln så lycklig. Jag vill ha samma lycka som henne, när får jag den utan att någon kille ska vara otrogen mot mig?

4 kommentarer:

  1. Hundar är bland dom bästa vänner man kan få, särskilt extra trogna såna. :)

    Jag hoppas Nathan förstår vad han slänger sig in i så att han inte får ett obehagligt uppvaknande en dag... :(

    Men Vera är ruskigt vacker! :D Och hittills verkar hon jättesnäll. :)

    Men stackars Nova, hon förtjänar verkligen en bra kille som vill leva resten av sitt liv med henne. :(

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det kan jag tänka mig att dem är =)

      Det hoppas jag också, vill inte se honom göra misstag.

      Jag håller med dig att Vera är vacker =) Bara hon inte visar sig vara en hyena.

      Mitt hjärta gråter lite varje gång hon inte får någon bra kille.

      Radera
  2. Håller med Vera är riktigt vacker och dom kommer få många vackra barn :-)

    Hoppas Nova hittar kärleken snart :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det tror jag också att dem får :D

      Radera

Tänk på detta innan du kommenterar!!

¤ Elaka kommentarer publiceras inte!
¤ Jag svarar alltid tillbaka på min egna blogg, så glöm inte att komma tillbaka och läs svaret!