söndag 13 januari 2013

Kapitel 86 - Tatuering, jobb och ny medlem

Detta har hänt: Nova träffade en ny kille som hon bara ska vara vän med, Valpen Tubbe trivdes bland leksakerna, Nova friade att hon blev vuxen, Men det blev inte alls mycket till firande då hennes hår blev kort, Rico bjöd upp Nova till en dans, Nova fick sig en chock när hon såg ett livs levande skelett gå runt i huset och Courtney kom till Novas jobb för att bli omstylad. Har du inte läst kapitel 85 kan du göra det HÄR


Jag har velat tatuera mig i flera år nu, men mina föräldrar förbjöd mig. Men nu när jag är vuxen så gör jag som jag vill och tänkte ta två tatueringar.
- Oh är du klar nu?
- Nä inte än men snart. 

"Vad har jag gett mig in på?"
Att sitta så länge i en tatueringsstol är inte alls roligt. Det känns som om man inte kan slappna av riktigt, så man spänner sig hela tiden. Men, det är så värt det.

- Så där ja, nu är jag klar med dina tatueringar. 
- Så bra, då kan man slappna av lite.
- Men vad tycker du nu då?
- Jag gillar dem verkligen, tack så hemskt mycket. 

Först ett hjärta på benet, jag blev verkligen nöjd. Hjärtat ska påminna mig om de förhållande som har sprickigt  speciellt det förhållande som jag hade med Rex, som var otrogen mitt framför näsan på mig. 

Jag gjorde även en blomma som jag gillade väldigt mycket när jag såg den. Det kommer kanske fler tatueringar men det får bli senare tror jag, om jag nu ska göra det vill säga. 

Nathan har gått i mina fotspår som många andra av mina syskon har gjort. Jag blev både glad och stolt över att han valde just sjukvården men samtidigt hade jag velat att han skulle ha valt en annan väg och valt ett annat yrke. Sjukvården är en hård arbetsmiljö och man måste jobba många timmar och har knappt någon fritid alls. Men jag kommer stötta honom så mycket jag bara kan.

Leon gick ut med Muffe. Leon tyckte så synd om Muffe för att han var inne hela tiden, men jag sa att han börjar bli gammal och blir trött snabbare än då han var ung. Men Leon var envis och tog ut Muffe på en promenad.

De gick till stranden för att få en helt annan miljöombyte. Leon begav sig ut i vattnet som jag fick veta när han kom hem att han hade badat i havet. Jag blev inte alls glad över att han badat ensam i havet, han vet mycket väl om Jacob och Noah. Jag berättar för varje barn i deras ålder att det har hänt tragiska händelser i familjen.

Muffe tog sig en klunk av vattnet, men jag vet inte om han gillade det så mycket. Men inget hände under deras utflykt till havet. Leon lovade mig att inte åka dit utan en vuxen om han ville bada i havet.

Jag har funderat ett bra tag att jag kanske skulle adoptera igen. Jag vill verkligen ta hand om en liten igen, jag saknar det. 

Jag har önskat mig en dotter enda sen första gången jag blev gravid. Andra gången jag blev gravid var jag nästan helt säker på att jag skulle få en dotter men då kom lille Leon. Jag har känt av min biologiska klocka ringa ett bra tag nu och det verkar ju inte finnas några bra killar där ute som jag kan bli förälskad i och starta en familj med åter igen. Tredje gången gillt eller vad heter det?

Lilla Ariel som hon heter fick sig ett bad och en ny blöja. För att börja en relation med min dotter. Hennes identitet får vara okänd för stunden. 

Jag gjorde om lite i barnkammaren, vi köpte nya möbler och gjorde om lite i barnrummet.

Jag kunde sova gott den natten, med en babymonitor bredvid sängen kunde jag känna mig säker på att jag skulle höra henne om hon vaknade mitt i natten. 

Prinsessan sov igenom hela natten och vaknade inte förrän på morgonen och det kändes skönt att hon kunde somna och sova hela natten. Nu ska hon få lära känna sin nya familj och bli en i familjen. Jag hoppas att Leon inte tycker illa om henne. 

5 kommentarer:

  1. Hur får du såna bebisar?
    När jag adopterar får jag bara de som är bruna, (inget illa menat)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag gör inget speciellt, man får det barn man får helt enkelt. Tror inte man kan påverka vad för barn man får. det enda man kan påverka är vilken ålder barnet ska ha och vilket kön.

      Radera
  2. Barnrummet blev jättesnyggt med dom nya prylarna. :D
    Åh, jag vill också ha dom i mitt spel! Får spara SimPoints. :)

    Otroligt fint av Nova att adoptera en liten flicka. Det var en rolig, fin överraskning! :)
    Jag väntar spänt på att få veta vad hon heter och mer om vem hon är. :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja visst är dem fina :D

      Hehe jag blev överraskad själv när jag gjorde så att hon skulle adoptera :D Men såg ingen annan väg faktiskt just då. Men ska se till att hon hittar en lovande kille :D

      Radera
  3. Åh jag vill med ha en babymonitor :P Får kolla min plånbok snart tror jag :)

    SvaraRadera

Tänk på detta innan du kommenterar!!

¤ Elaka kommentarer publiceras inte!
¤ Jag svarar alltid tillbaka på min egna blogg, så glöm inte att komma tillbaka och läs svaret!