lördag 18 februari 2012

Kapitel 23 - Dejting

Trotts jordbävningen så blev det ingen skada på vårt hus tack och lov. Men riktig omskakad vart man.
Tryck på "Läs mer" för att läsa fortsättningen, har du inte läst kapitel 22 kan du göra det HÄR

Fotnot: Det finns suddiga bilder och jag vet inte varför dem blir suddiga tycker det är tråkigt =( Så ber om ursäkt för det.













Bonnie som är yngst i familjen har skolkat från skolan flera dar i rad nu, och Alice tog sig ann Bonnie och sköte hanteringen av henne. Och Alice var inte glad och det var inte jag och eller Clay heller. Hon måste lära sig att sköta sina studier så hon inte hamnar efter i skolan.



















Efter att Alice hade skällt på Bonnie ringde hon till Lucas för att få annat att tänka på. Lucas ville så klart träffa Alice så hon åkte till hundparken och träffade honom.



















Alice och Lucas träffades, och efter en stund bjöd hon hem honom. Och han följde gärna med. Man ser verkligen att dem gillar varandra, jag hoppas att det kommer gå bra för dessa två sötnosar.



















Väl hemma så satt Alice och Lucas utanför dörren och tittade på stjärnorna, och under tiden han var här hos oss så frågade Alice om han ville flytta in, och han sa ja. 

Lucas frågade mig om han fick min dotters hand. Och självklart fick han min tillåtelse. Så....


- Alice, jag vet att vi inte har känt varandra så länge. Men jag älskar och jag vill fråga dig en sak. Vill du bli min fru? 
- Åh, ja Lucas. Klart jag vill det. 


Dagen kom och det skulle bli bröllop och min älskade lilla flicka hade blivit en ung och vacker kvinna. Och Lucas blev en i familjen. Jag är så stolt över Alice. Hon valde rätt kille. 


En bröllopstårta ska man ju ha på ett bröllop och det blev jordgubbsmak med vaniljkräm och vit glasyr. Alice älskade tårtan och även de övriga gästerna gillade tårtan.


Alice och Lucas tog en sväng om på dansgolvet som vi hade lagt upp. Jag är glad för att deras dag blev lyckat och att dem blev man och hustru. 



















Vi lämnade tuturduvorna ifred och gick och la oss. Jag kan bara ana vad som hände bakom den där dörren.

En vecka senare.



















Mycket riktigt, välkommen generation 4, Lilla Rob har kommit till världen. Och Alice har nu startat sin egna familj. För Clay är det 19 barnbarn kvar och för mig 4 kvar. Jag vill ha fem barnbarn. Men det får ju förstås komma fler, ju fler desto bättre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tänk på detta innan du kommenterar!!

¤ Elaka kommentarer publiceras inte!
¤ Jag svarar alltid tillbaka på min egna blogg, så glöm inte att komma tillbaka och läs svaret!