fredag 17 februari 2012

Kapitel 22 - Jordbävning och ny granne

Att äntligen få ett hus som jag vill ha det är ju en dröm i sig. Nu har både jag och Clay en helt annan dröm som handlar om våra barn.
Tryck på "Läs mer" för att läsa fortsättningen




Jag pratade med Clay vid lunchen innan han skulle åka till jobbet och han berättade att han ville ha 20 barnbarn, jag tror att våra 10 barn får sätta lite fart med bebisverkstaden. Åtta av tio barn kan ju skaffa barn. Och det vore riktigt roligt med lite barnbarn jag och Clay kan skryta om.

Detta är Vincent, och han har precis börjat lära sig om kampsport och har nyss flyttat hemifrån och faktiskt börjat jobba som barnskötare. Jag hoppas det går bra för honom. Jag ska nog åka och hälsa på honom snart igen. 




Clay försökte att umgås lite med Hugo. Det gick väl både bra och dåligt Hugo var väl inte på så bra humör egentligen för att prata med sin pappa. Men jag tycker det är bra att Clay försökte prata med Hugo så dem lär känna varandra lite bättre. 

Jag är helt förtvivlad. Kronofogden kom till oss och tog vår torktumlare och så tog han nått i ena badrummet men det såg jag faktiskt inte vad han tog. Nu går det rykten om att kronofogden kom till oss, och visst är det sant men vi försöker skingra ryktena så gott det går så att dem slutar prata om oss.

Hjälp vad var det? När Clay var på jobbet så började jorden att skaka. Som tur var så var han redan på jobbet och han fick rycka ut och hjälpa folk runt om i vår stad Appaloosa Plains. Clay hjälpte till med....

Gasläckor och röja bort skräp som hade ramlat över människor runt om i staden. Det var två gasläckor och sen var det tre personer i samma hushåll som låg under skräp. Tack och lov att Clay kom hem trygg och utan några sår på kroppen.

Alice gick till den nyinflyttade grannen Lucas Scott, hon ville välkomna honom till vårt kvarter. Jag tycker hon är en underbar tjej som verkligen vill hälsa de nya grannarna välkomna, fast å andra sidan så är det ju första grannen hon har kollat in.


- Hejsan, mitt namn är Alice Håger jag bor i huset lite längre ner på gatan. Jag ville välkomna dig till kvarteret.
- Hej Alice, jag heter Lucas Scott. Och tack för att du välkomnar mig, du är faktiskt den första som kommer hit sen jag flyttade hit.
- Oh, jaså? 


Dessa paparazzi som följer efter mig och min familj gillar jag inte. Vi har en annan paparazzi som hänger på våran tomt och jag kan inte göra något åt att hon kommer dit. Att denna fotograf följer efter min dotter till Lucas är inte okej. Men vad kan man göra för att få dem att sluta?

Jag fick veta att Alice och Lucas hade varit närgående när dem nyss träffats, det verkar som om dem trivs tillsammans och jag hoppas det är dem två som är menade för varandra. Alice har sökt nu så länge att det har gjort ont inom mig, att se sin dotter kämpa så att få en pojkvän.









Alice bjöd hem Lucas till oss och frågade om han ville sova över. Han stannade väldigt länge och dem båda var vakna hela natten och pratade. Men tydligen vill han att hon ringer, så det kanske går vägen trotts allt.

Fotnot: Eftersom jag hade svårt att hitta en kille åt Alice så gjorde jag Lucas Scott själv. Det hade varit omöjligt annars.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tänk på detta innan du kommenterar!!

¤ Elaka kommentarer publiceras inte!
¤ Jag svarar alltid tillbaka på min egna blogg, så glöm inte att komma tillbaka och läs svaret!