söndag 15 april 2012

Kapitel 41 - Fundering på adoption

Detta har hänt: Danny flyttade ut, mor och dotter sitter och läser tillsammans, Kathrine blev småbarn och nya möjligheter väntar henne, Alice byggde en sockerkaka som brinner, Alice lekte även med Rufus och en ombyggnad på huset blev det också. Har du inte läst kapitel 40 kan du göra det HÄR. Tryck på "LÄS MER" för att se vad detta inlägg har att erbjuda.


Efter en längre diskussion med både mamma och Lucas så bestämde vi oss för att adoptera bort Jessie. Nu letar vi efter en annan hund som kan förgylla vår vardag och vara en kompis med Rufus.
Jag var iväg för att hälsa på Rachel och insåg att hon hade fått valpar med Rufus och Jessies dotter. Jag såg en jättesöt och urgullig hund som jag genast vart förälskad i, men dagen efter var alla tre hundar borta. Jag blev lite besviken på mig själv för att jag inte åkte till Rachel igen och adopterade lilla Gandalf som han hette.
Att lära sina barn att gå, prata och att gå på pottan är något speciellt. Att inse att de kan gå, prata och gå på pottan själv är något helt fantastiskt.
Haley har blivit ungdom. Barnen växer och flyger i boet, det känns och hörs i huset. Det är så oerhört tyst ibland. Men nu har vi ju ganska många barn hemma, men även dem kommer ju växa upp och lämna boet efter ett tag.
Gravid och för tolfte gången åker vi åter igen till sjukhuset och förlossningen. Det känns otroligt att vi redan är på barn nummer tolv. Det var ju inte alls länge sen som Rob var nyfödd och var fortfarande hemma.
En utav barnen är på taket för och leka på vår lekplats vi har på taket istället för på marken. Det känns bra och ha den där. De leker mer känns det som då dem har allt på ett och samma ställe. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tänk på detta innan du kommenterar!!

¤ Elaka kommentarer publiceras inte!
¤ Jag svarar alltid tillbaka på min egna blogg, så glöm inte att komma tillbaka och läs svaret!