måndag 4 februari 2013

Kapitel 97 - Hemligheter?

Detta har hänt: Rick och Nova träffades mer intensivt, Nova jobbade väldigt mycket med sitt nya jobb som barnskötare och tog hand om grannarnas barn medan dem var på jobbet, Tiden gick och fem månader passerade och Nova kände att det var nu eller aldrig, Nova frågade Rick om han ville bli ihop, sedan om han ville gifta sig med henne och innan Rick åkte till jobbet hade dem en privat ceremoni bara dem två. Nathan jobbade på som vanligt med jobbet inom sjukhuset. Har du inte läst kapitel 96 än kan du göra det HÄR


Rick "Reynolds" Scott, en riktig hunk enligt mig själv. Hur kan man inte tycka att han ser bra ut.. Rick jobbade som stylist innan han flyttade hit till oss. Nu letar han efter något annat jobb, tills dess tar vi hand om hushållet tillsammans.

När Rick flyttade in hos oss var han inte ensam, det var en liten varelse på fyra ben med päls som också fick följa med. Nämligen hunden Snöflinga. Snöflinga är en liten hund med lekfullhet, prydlighet och självständighet. Hon leker för sig själv men kan busa lite med Tubbe och Muffe om dem tillåter det. 

- Rick? Vad är det som händer? 
Jag får inget svar utav Rick, han vill inte ge mig något svar på vad som händer med honom, han skriker och det är ett skrik jag inte vill höra igen. 

Både Muffe, jag och Snöflinga stod frågande och tittade på Rick och undrade vad han höll på med egentligen. Jag hade aldrig sett någon äta en rå kalkon förut, inte det bästa men det enda jag fick till svars var.
- Det är lugnt älskling, jag blir inte sjuk.
Vad var det som händer, och vad är Rick? 

När Rick hade ätit upp sitt "byte" sprang han ut på tomten och rotade efter saker i trädgråden. Han var inte som alla andra, jag hade inte sett honom på det här sättet och jag visste inte vad jag skulle ta mig till. Jag var orolig för min nyblivna make, dolde han något för mig? 

Ojsan, att ha ett ganska stort hus innebär att man behöver hålla koll på städningen, vilket jag inte har haft på ett tag känns det som, både jobb, Rick och barnen har tagit upp den mesta av min tid. Det är inte lätt att hålla reda på saker och ting när familjen och jobb tar upp all tid.

Lilla Snöflinga har lagt sig i Tubbes säng för tillfälligt. Jag trodde det skulle bli bråk mellan dem båda men Tubbe lät henne ligga kvar och han hittade en annan plats istället och sova på. Han har legat bredvid mig ett bra tag och han kände nog av att Snöflinga behövde vara nära Rick. Han är ju hennes trygghet för tillfälligt, jag hoppas på att hon ska känna sig lika trygg med resten av oss.

Natt blev till dag och Tubbe var uppe tidigt och började leka med sina leksaker som fanns vid deras hörn i vardagsrummet. Jag insåg ganska snart att dagen och vardagen hade börjat och ännu en dag skulle gå förbi. 

Jag trodde denna dag skulle bli en toppendag, men i stället fick jag tillbringa morgonen på toaletten och spy. Det var inget jag hade räknat med, jag visste direkt att jag var gravid. Jag och Rick skulle få vårt första gemensamma barn. Jag berättade så snart jag kunde för Rick att jag var gravid, han frågade flera gånger om jag var helt säker på att jag verkligen var gravid.

Jag borstade tänderna många gånger den morgonen, det kändes nästan som om mina tänder skulle ramla ut eftersom jag borstade så pass mycket. Men jag har dem fortfarande kvar. Nu är det och försöka äta lite grann så jag slipper illamåendet.

Jag tog tag i badkaret som inte blivit städat dagen innan, jag suckade lite lätt för mig själv och insåg att man alltid får göra sakerna själv om det ska bli gjort. Men jag hoppas att Rick och Ariel hjälper till vad det gäller städningen av huset. Ariel får ta hand om sitt rum och Rick får hjälpa mig med resten av huset. 

Tvätta händerna är något jag alltid gör när jag har hållit på med badrummet, då menar jag när jag har städat det. Jag använder ganska starka medel för att smutsen ska gå bort på det enklaste sättet. Så jag slipper skrubba tills handen skaver. Jag slipper det nu när jag använder det bästa. 

2 kommentarer:

  1. Det är inte lätt att vara tillsammans med en varulv alla gånger. Speciellt när man inte vet att det är en varulv. :)

    Jag älskar Snöflinga, så söt!! :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja verkligen. Hon har ju inte sett en varulv så nära.. =)

      Radera

Tänk på detta innan du kommenterar!!

¤ Elaka kommentarer publiceras inte!
¤ Jag svarar alltid tillbaka på min egna blogg, så glöm inte att komma tillbaka och läs svaret!