torsdag 21 februari 2013

Kapitel 103 - Varulvssidan vaknar

Detta har hänt: Kapten åt upp en hel tårtbit, någon ringde och berättade att en granne hade dött, Rick bad om ursäkt för att han hade förvandlats till varulv, Novas värkar började, Rick blev hysterisk, Nova och Rick åkte till sjukhuset för att föda och Nova och Rick fick en dotter som fick namnet Lianna. Har du inte läst kapitel 102 än kan du göra det HÄR


Att vara gift med en varulv kan vara lite jobbigt. Att ha barn som redan i tidig ålder visar sidor av sin varulvska sida är jag lite nervös inför. Som småbarn kan de vara väldigt envis, trotsiga och inte lyssnar alls överhuvudtaget. 

Ariel busringde till Nathan mitt i natten, han var mindre glad för det. Hon ringde även till en sångare som skulle framföra en sång. 

En sång till mig. Det var väldigt gulligt av Ariel, det gick jättebra för sångerskan i början men sen..

Sen gick det inte alls bra, då hon ramlade ihop på golvet.  Hon bad om ursäkt flera gånger och så sprang hon ut helt röd i ansiktet. Stackars flicka, hon skämdes så när hon gick.

Sammy och Rick satt i gungstolen och gungade lite och gosade. Det är alltid kul och se när barnen skiner upp när man gör något dem gillar. Att gosa eller bara leka med dem förgyller ens dag så något enormt. 


Lianna har växt upp till småbarn. Dagarna går väldigt fort och jag hoppas att hon blir en lugn liten sim. Lianna älskar naturen och älskar värmen, så henne får man nog leta efter ute när hon blir äldre. Hennes favoritmusik har jag märkt är indie, hon älskar hamburgare och gillar violett. Även Lianna är varulv precis som sin storebror Sammy. 

I dagarna blev även Ariel ungdom och bestämde sig för att flytta och skaffa jobb. 

Kapten blev även han vuxen, En väldigt söt liten sak fortfarande. Nu har vi tre hundar som är vuxna, Tubbe börjar bli gammal. Han fyller snart år och kommer då bli åldring. 

Lite regn har väl inte skadat något, eller? En skön massage vore en höjdare. Men ibland har man inte den tiden man skulle behöva. Vi har tre småbarn som behöver min fulla närvaro. 

Rick har bytt jobb och jobbar inom brandkåren han fick ryka ut till grannhuset då det var en eldsvåda, det var dock en väldigt liten eldsvåda så ingen kom till skada. 

- Mamma, vi måste prata.
- okej, om vadå? 
- Detta funkar inte längre.
- Vadå? Vad är det som inte funkar Nova?
- Att ni är här, att ha era gravar på gården. Jag tror att jag måste flytta gravarna till kyrkogården så att ni får vila i frid. 
- Men Nova, vi trivs och vara här, och vi har alltid varit här. Detta är vårt hem.
- Jag vet mamma, men detta går inte. Jag älskar er av hela mitt hjärta men detta funkar inte längre. Jag är ledsen.

2 kommentarer:

  1. Varulvsbarn kan vara en riktig mardröm! Fråga bara Lance och Argus som har fyra stycken. :D

    Men dom är ju så ruskigt söta så det är lätt att förlåta deras små hyss och påhitt. :)

    Lianna blev jättesöt och jag är jätteglad över att hon blev en varulv med. Hon, Sammy och pappa Rick kan vara ute och jaga i flock när dom blir äldre. :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, Nova och Rick vet inte riktigt vad de ska göra med sitt varulvsbarn som visar redan sin varulvska sida =(

      Radera

Tänk på detta innan du kommenterar!!

¤ Elaka kommentarer publiceras inte!
¤ Jag svarar alltid tillbaka på min egna blogg, så glöm inte att komma tillbaka och läs svaret!