måndag 2 juli 2012

Kapitel 55 - Medelålders kris är här

Detta har hänt: Flisan sover på möblerna, Flisan och Jazz har blivit föräldrar, Nichol och Benjamin har gift sig, Tvillingarna Jesper och Jenna blev ungdomar och Benjamin skickade ut tackkort till de som var med på bröllopet. Har du inte läst kapitel 54 än kan du göra det HÄR. Tryck på "Läs mer" för att läsa inlägget. Glöm inte att kommentera =)


Att sitta vid tvn och ta det lugnt en stund och öva på sina färdigheter vad det gäller matlagningen är en skön avkoppling då barnen är i skolan.

Jag hittade Tren ligga i sin säng och tog sig en tupplur. Har aldrig sett mina barn ta en tupplur mitt på dagen. Men han var väl trött efter skolan antar jag. 

Trens tvillingsyster Juliet satt ute i hallen och lekte med sin låtsasvän. Jag är glad att mina barn mår bra trotts allt som hänt. Det är det enda jag vill, att de mår bra och inte hyser nått agg mot mig för att jag skiljde mig från deras mamma och att både hon och jag har skaffat oss nya partners och skaffat barn med dem.

Flisan får väldigt uppmärksamhet utav alla och Jazz får väldigt lite. Men jag tror att många föredrar Flisan då hon är en lugn katt. 

Som min mamma hittade jag en lampa som jag inte visste vad det var för något. Den var skitig och jag putsade den och då kom Anden Alice Tyrhall. 

Att ha en medelålderskris kan ha sina fördelar men även ha sina nackdelar då jag går och tittar mig själv i spegeln tusen gånger om dagen känns det som. Jag letar efter rynkor, och det börjar komma.

Usch och fy, dessa rynkor vill man ju inte ha. Jag gick till sjukhuset för att gå i terapi men det hjälpte inte så 2000 gick till spillo. 

Nichol är gravid, detta är vårt första gemensamma barn och jag är super glad över att vi har kommit så här långt och barnen verkar inte ett dugg sura eller arga på mig eller sin mamma Trish. Vi hoppas på att det förblir så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tänk på detta innan du kommenterar!!

¤ Elaka kommentarer publiceras inte!
¤ Jag svarar alltid tillbaka på min egna blogg, så glöm inte att komma tillbaka och läs svaret!