tisdag 3 juli 2012

Kapitel 56 - Barn, önskningar, döden

Detta har hänt: Benjamin lär sig mer om matlagning, Tren överaskade med att ta en tupplur efter skolan, Juliet leker med sin låtsasvän, Flisan får en väldigt massa uppmärksamhet, Benjamin hittade en lampa som var magisk, Benjamin har blivit nojig över sin ålder och Nichol och Benjamin ska bli föräldrar. Har du inte läst kapitel 55 än kan du göra det HÄR. Tryck på "läs mer" för att läsa inlägget. Glöm inte och kommentera =) 


Att skrämma ett barn man inte lärt känna tillräckligt bra ännu är ingen hit och det fick Nichol uppleva då hon skrämde Juliet på ett skämtsamt sätt men Juliet blev inte alls glad på Nichol.

Senare samma kväll började Nichol få värkar och det var dags för att åka till sjukhuset för att föda.

Vi fick en son som fick namnet Jacob Scott. Han har egenskaperna Modig och Atletisk. 

Ena fågeln den röda har gått bort och många är ledsna för att han dog. Men livet går vidare.

Den lille röda pippifågeln har gått till andra  sidan, och vi är jätteledsna att han har gått bort men så är naturens gång.

Grillen är min bästa vän i köket. Och jag önskar såå att vi hade ett litet däck med ett litet trädgårdskök så vi kunde sitta ute och ha det skoj.

En utav mina tavlor, jag gillar verkligen den här.

Det blev en liten renovering av arbetsrummet, vi har gjort halvväggar för att det ska bli lite privat att sitta vid datorn.

Och till sist, kan ni se vem som är jag och vem som är min son Tren? 

3 kommentarer:

  1. Hej!
    Skulle bara säga att familjen Jones serien verkligen är jättebra! Du är verkligen bra på att göra historier!

    Ja det var svårt att se nån skillnad på dem...men jag tror att Benjamin är han i hängslebyxor. Det känns så bara...

    /Erika

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack =) det värmer verkligen i hjärtat när du skriver det =) tack så jättemycket.. =)

      Svar på vem som är vem kommer i ett annat inlägg :D

      Radera
  2. Tren är han i grå tröja då han ser lite yngre ut.

    SvaraRadera

Tänk på detta innan du kommenterar!!

¤ Elaka kommentarer publiceras inte!
¤ Jag svarar alltid tillbaka på min egna blogg, så glöm inte att komma tillbaka och läs svaret!